Bloggsvar

Anonym om Hästarna.:
varför i hela fridens namn rider du utan hjälm? var rädd om ditt huvud människa! och dessutom har du så snygga/lätta hjälmar, så snälla, ta på dig HJÄLMEN! oavsett.

Svar: Ja du det kan man verklien undra, man är korkad helt enkelt. Nej men jag vet att det är otroligt korkat att inte ha på sig hjälmen, allt kan hända även om man bara skrittar, men grejen är den att jag hellre har på mig en mössa och inte fryser om öronenen än ha på mig en kall hjälm så här års, och ja jag vet att det är en väldigt dålig ursäkt, men så är det tyvärr.

Men oftast har jag hjälm på mig när jag rider Castro eftersom han inte är en häst som man litar 100% på. Mina hästar brukar (pepparpeppar) inte göra så att man ramlar av, de kan bråka väldigt mycket, men när man är påväg av så stannar dom, men självklart är detta absolut inte någon man kan "lita på" eftersom jag vet att plötsligt kan det hända något oväntat. Jag har gått omkull i skritt på långa tyglar 4 ggr i mitt liv så jag vet att allt kan hända. :) Men ibland är man mer bekväm än säker tyvärr.

Och jag har absolut inte hjälmen av bara för att jag tycker att jag är så duktig så att jag klarar mig utan, jag vet att jag har ganska dålig balans och om hästen gör något så hamnar jag lätt på marken.

Men som sagt ibland är det skönare att rida utan, vilket gör min mamma tokig, så jag får ofta skäll för att jag inte använder hjälmen vid vissa tillfällen.

Ibland litar man allt för mycket på sina hästar. :S :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0