Hästarna.

Först ut var Castro. Eftersom ridbanan var fryst så var jag tvungen att gå bort till ängen som ligger över vägen och sen en bit bort, men det var lättare sagt än gjort.

Det låg ju faktiskt ett otroligt läskigt träd på sidan av vägen som man absolut inte kunde gå förbi, så vi stod på bakbenen, och för en gångs skull så stod han ganska högt också, och där satt jag barbacka utan hjälm vilket inte alls kändes speciellt säkert. ;)

Så det var bara att hoppa av, leda honom förbi trädet, vilket resulterade i att han sprang rakt upp för en liten kulla där det var fullt med buskar, vad tänkte han där kan man ju undra sig. Suck.

Sen vända tillbaka, hämta hjälm, upp på hästen och iväg. Och denna gång gick det bättre.

När vi väl kom fram till ängen så var han helt okej mjuk och jobbade ganska bra, lite pigg och stark emellanåt, men jag får ju skylla mig själv när jag lät honom vila igår och sen rider på en stor äng dagen efter, men ja ja om man inte har någon annan stans att rida så.

Men han gjorde inget dumt och jag är väl helt okej nöjd med passet.



Sen när Sara slutade skolan så stack vi ut till stallet och red de två som var kvar.

Hon fick ta Curt så tog jag Stina. Eftersom det var hagelstorm så tog vi bara en liten sväng på järnvägen fram och tillbaka, alltså blev det ett ganska lätt pass för de små idag, men Curt har ju gått ganska hårt på sista tiden så det är han väl kanske värd, Stina däremot hon går bara mammapass för tillfället, den lilla tjockisen. ;)

Nej imorgon måste jag nog tvinga min mamma hjälpa mig att hoppa de små, om ridbanan inte är fryst imorgon såklart. Fast kom precis på att det finns en ganska stor risk att den är full med snö, men ja ja vi får se hur det blir. :)



Tyvärr så blev det ingen tur hem till Sara idag, pga av vädret och eftersom jag skall ta hand om Dahrve-hästarna imorgonbitti så blir det lite jobbigt om det är fullt med snö på vägarna. Men men det kommer fler tillfällen, för tillfället är jag ganska glad över att jag skall få trycka i mig sushi ikväll. ;) Hehe


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför i hela fridens namn rider du utan hjälm? var rädd om ditt huvud människa! och dessutom har du så snygga/lätta hjälmar, så snälla, ta på dig HJÄLMEN! oavsett.

2012-01-14 @ 18:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0