Bloggsvar...

Anonym om Första dagen på nationella:
Varför rider du alltid så sakta så att du får tidsfel? Hästen hoppar ju bättre med normaltempo än undertempo.

Sv: Självklart hoppar hästen bättre i normaltempo än i undertempo. Och visst kan jag hålla med om att jag ofta rider honom i ett långsamt tempo. Men oftast så tar jag också ut svängarna väldigt mycket och därför tar allt mycket längre tid. Om jag bara hade låtit honom gå i "sitt" tempo så hade det tillslut gått farligt fort och han hade antingen hoppat igenom alla hinder, eller stannat. Så därför rider jag honom långsammare eftersom han inte har något problem att komma upp i luften fast det kanske går lite långsamt.

Och Castro är lite som han är så när jag gör något som han tycker är fel så säger han till med en gång. Vilket han gör när han får gå för fort.

Jag har aldrig sett någon annan rida och tävla honom så jag vet inte vilket tempo dom har haft, men det är iaf såhär jag upplever honom. :)

Och anledningen till att jag fick så mycket tidsfel i fredags var för att jag fick ett STOPP vilket tar ganska lång tid.
Jag tycker själv att så länge hästen inte behöver ta i för att komma över och har bakbenen under sig, för att få kraft upp, så rider man inte för långsamt på just den hästen. Alla hästar har ju ett visst tempo de går bäst i.
Men det kan ju också bara vara jag som tycker så?... :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter klokt! :) Tack för svar!

2011-07-17 @ 00:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0