Svar på fråga...

anonym om Hoppning på bästa...:
varför hoppar du alltid så högt på Castro? Han är ju rutinerad och du borde vara med rädd om honom och hans ben tycker jag.. Men alla tänker ju inte likadant

Grejen är lite den att jag inte alls hoppar specillt högt på honom mycket. Har hoppat 1,60m på honom en gång förut och kanske 1,50m 4 ggr under nästan två år. Och ja visst han är mycket rutinerad och har hoppat mycket högt i sitt liv. Men jag är destu mindre rutinerad och mitt mål i år är att starta 1,40m och även kanske 1,45 om han går bra. Och eftersom jag aldrig tävlat de klasser själv så måste jag själv träna på den höjden innan jag tävlar det. Under tävlingssäsongerna så hoppar jag honom nästan aldrig utan då är det bara markarbete+vattenmatta på marken. Alltså inga språng över hinder alls nästan. Nu under vintern när det inte är några tävlinger så tränar jag honom mer för att få honom i form till tävlingsäsongen, eftersom jag inte tränar honom under den tiden. Hoppas du är nöjd med ditt svar. :)

Kommentarer
Postat av: Sara

2011-02-01 @ 00:45:08
URL: http://s

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0