Hoppning på bästa...

Nästan hela stallet gick upp till ridhuset och hoppade idag. Jag skuttade på Castro. Trodde verkligen att han skulle vara hur jobbig som helst idag, vilade igår+massa hästar samtidigt i ridhuset som hoppar hejvilt, men han var faktiskt väldigt lugn. Hoppade först runt lite på 50-60cm hinder. sen höjde mamma upp ett räcke på 1,30m som jag tog några gånger, hoppade lite halvkonstigt på något sätt, mamma tycker inte det, men jag tycker det. ;)

Sen bad jag henne att höja upp det andra räcket också, en bom med ett "plastskynke" på kanske 50cm som är påträtt på bomen. Först var det på kanske 60cm, sen höjer tok mamma upp det till 1,60m med en gång. Men jag orkade inte klaga så jag tog det ändå. Och lillhästen flög över, så himla duktig! Skuttade över det några gånger. Grejen är ju den att han inte ens tar i när han hoppar den höjden. Behöver inte heller någon fart alls utan skuttar över det som om det vore 1m liksom. :') Och han har börjat lyssna ritkigt bra på mig nu också. Kanske har hjälpt att jag hotade med att han inte får tävla förens han sköter sig. ;)



Sen gick mamma tillbaka med Castro till stallet medans jag red Stina. Först var hon ganska stel och ville inte riktigt komma ner i formen. Men efter ett tag så blev hon rikitigt mjuk och fin. Fick till och med berömm av en annan som var i ridhuset, andra gången denna vecka. Det är min ponny det! <3



Tog även en liten skrittur på Stella idag och sen har Kalle varit och ridit Curt lite. :)


Kommentarer
Postat av: anonym

varför hoppar du alltid så högt på Castro? Han är ju rutinerad och du borde vara med rädd om honom och hans ben tycker jag.. Men alla tänker ju inte likadant

2011-01-30 @ 23:28:54
Postat av: Sara

Vet du, att Kellys föl och Stina är typ släkt tror jag. Och då är alltså Kelly och Stina sort of släkt med, och då är vi nästan oxå släkt! COOLT!:D



tagga vetlanda!!!!! :D<3

2011-01-31 @ 00:59:37
URL: http://saravilhelmsson.devote.se
Postat av: agnes h

alltså jag förstår inte riktgit vad du menar med att din häst va så duktig och flög över för liksom alla hästar du rider flyger över hindrena ronja, och sen tyckte du nog stina va lite knackig i formen, men alltså det ser ändå alltid bra ut så det spelar ingen roll :) HIHI.

2011-01-31 @ 21:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0