Bloggsvar

Anonym om Så hemskt men samtidigt så underbart.:
När ska hon tas bort?


Anonym
om Hästarna.:
Vad är det för fel på Stella? Varför skall hon tas bort om hon inte är halt & benen ser bra ut? :S


Anonym
om Ja ni julen kommer bli allt än underbar detta år.:
Vad händer? När ska hon tas bort? Varför?


Sv: Ägarna har sagt att hon åker denna vecka.

Anledningen till att hon tas bort är hennes framben som hon haft en gaffelbandsförtjockning på. Hon var ju halt ca en vecka för ett litet tag sen och då hade dom haft dit veterinären som sa att det blivit sämre, och då hade hon vilat två dagar innan hon blev halt. Men det var inte svullet på samma ställe som förut och enligt andra i stallet så kollade de inte med ultraljud. Men jag var ju inte där så jag vet inte.

Men iaf så säger dom att hon kommer bli sämre och gaffelbandet kommer stretschas ut mer och mer.

De tycker att det är bättre att ta bort henne nu innan hon börjar lida.

Och ja på sista tiden har hennes ben verkligen sett bättre ut än förut, det har inte varit svullet något och inte heller varmt, men sen har hon ju knappt gått något heller. Och jag vet inte hur benet ser ut idag efter ett hoppass.

Och Stella är en häst som VILL arbeta, framför allt hoppa. Hoppa är hennes liv och hon lär ju inte hålla för det hon verkligen älskar, så det kanske är bättre att hon får åka..

Men som sagt det är inte min häst och det är inte jag som bestämmer över henne, men om hon var min så hade jag försökt att gett henne en sista chans, för det är hon värd. Eller tagit föl på henne, för hennes hopphuvud vill man ha på alla hästar, tittar inte på ett skit, hoppar hur högt som helst, tvekar ALDRIG, försiktig, ja hon har allt förutom kroppen med sig.

Hon är ju en väldigt tung häst, samtidigt som hon trampar ur väldigt mycket på båda frambenen, vilket medgör att senorna inte orkar med hennes tyngd i landningarna, tyvärr.

Men det här är ju även väldigt svårt för Sopheia som äger henne, så jag vill ju inte säga för mycket heller, jag vet att hon redan mår dåligt av allt det här. Det är bara fruktansvärt svårt för mig att se dom i ögonen eftersom jag känner mig så fruktansvärt skylldig, utan mig så hade vi ju inte haft de här problemen, den här sorgen, det här helvetet. och därför vill jag göra allt för att ha kvar henne vid liv, men jag vet att det är omöjligt.....

Min ÄLSKADE lilla tjej! <3



Kommentarer
Postat av: Fia

Åh älskade Ronja <3 du får inte tro att det är ditt fel! Du har inte gjort något fel, du har gjort helt rätt med all konvalicens träning mm. Ja men kanske skulle kunna ta ett föl, men risken är ganska stor att fölet får liknande problem... Det här är som du skriver väldigt jobbigt för oss också, men jag tror att det ändå blir bättre för henne eftersom hon ju inte alls trivs med att va sällskap och bara skritta. Hon älskar ju att hoppa och tycker alla annan träning är helt onödig ;) Jag tycker också att hon är värd alla changser, men det är tredje gången på samma ben på gaffelbandet. Och hos dig har hon ju fått göra det hon älskar och jag är väldigt tacksam att du tagit hand om henne så bra!

2011-12-22 @ 12:43:50
Postat av: Sara

Lider med er båda. När ska det ske?

2011-12-22 @ 13:12:09
Postat av: Misan

Stella är en av den trevligaste hästar jag träffat och det är så synd att hon inte håller och tyvärr så kan man inte spara på alla trevliga hästar och inte en som hon som bara älskar att jobba och speciellt att hoppa såg hur glad och lycklig hon blev häromdagen när hon fick göra det hon älskar mest av allt:) Men liten och liten vet jag inte om hon är ;) Vi är så glada att vi fått lära känna henne och önskar att alla våra hästar hade hennes temperament hon är en på tusen.

2011-12-22 @ 16:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0