Hästarna.

Blev inkallad till Dahrves för att jobba idag, alltid lika kul. :) och så är det ju självklart ett plus att man får lite extra pengar ner i fickan, det behövs om vi säger så. ;)

Eftersom jag jobbade till 6 så blev hästarna lite lidande, eller ja de lider nog inte så mycket kanske, men jag får dåligt samvete iaf. ;)

Mamma fick ta hand om Stina idag, och hon hade tänkt att rida men sen hann hon inte, så nu har Stina vilat två dagar i rad vilket INTE är helt okej!




Hade först tänkt att Castro skulle få vila eftersom vi kom så sent ut till stallet, men när jag väl var där så passade jag på att rida, tycker inte om när han vilar, och det har han ju gjort ganska mycket på sista tiden om vi säger så. ;)

Men iaf när jag red honom igår så betedde han sig som ett litet as, jag hann galoppera hela ett galoppsprång innan han började sparka, sen när han sparkar så byter han galopp, och han är sämst på förvänd galopp, så då försöker han byta tillbaka vilket bidrar till lite mer sparkar, och sen är han ännu sämre på att byta galopp, så då blir han jätte arg när han går i korsgalopp så då blir det lite fler sparkar, och tillslut blir han så arg på sig själv så att han tvärnitar och backar bakåt.

Jadu han är underbar den där hästen ibland. Det sista man kan göra är att säga till honom på skarpen, för då blir allt tusen resor värre.

Men efter ett tag så kunde vi iaf galoppera ett varv på en liten volt i båda varven, vilket belönas med en morot. ;) Vi har höga krav på oss för tillfället. hehe

Men idag så skötte han sig riktigt bra. Travade mest dock eftersom jag inte vill att han skall komma till de stadiet att han blir sur, för det är så himla svårt att få tillbaka honom till det normala. Han bråkade ingenting och var hur mjuk i munnen som helst. Stolt över min lilla ADHD pojk idag. ;)


You are one of a cind!

Molly har ridit Stella idag, vilket hon har gjort ganska mycket på sista tiden faktiskt, det är kul för Stella att få komma ut litegrann. Men hon hade tydligen varit mycket pigg idag, den lilla sötnöten.

Ja som ni kanske förstår så är hon inte halt nu och benet ser bättre ut än någonsin. Så fruktansvärt sorligt att hon skall bort, hon är en sån positiv indevid som man blir lycklig av att vara runt, öronen är alltid spetsade rakt fram.

Nej imorgon måste jag nog ta en tur på henne själv, har ju inte så lång tid kvar nu...



Molly har även börjat rida Curt lite mer nu, han är inte längre varm och jag tror han rör sig typ normalt igen. Mina fuxpojkar och deras hovar, man tycker att man gör allt för att få dom bra. Men de där röda är ju lite överdrivet känsliga kanske. ;) Haha


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för fel på Stella? Varför skall hon tas bort om hon inte är halt & benen ser bra ut? :S

2011-12-17 @ 15:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0