Fråga...

Emma om Gårdagen + dagen innan den...:
En fundering bara, har läst din blogg lite och du verkar rida ganska mycket på graman och jag uppfattar det nästan som att det är "katastrof" om du glömmer den eller så?
Varför rider du med graman? "Gå på tygeln" och rida dressyr handlar mer än att bara få hästen att böja på nacken. Hoppas du inte tar det här som något negativt, var bara lite nyfiken på varför du rider med graman :-)


Jag rider nästan bara med graman på min c-ponny, den andra ponnyn rider jag aldrig med graman och den stora rider jag bara med det kanske 3 gånger i månaden, annars rider jag alltid utan med vanligt tränsbett på dom två. Det går utan problem att rida utan gramanen på C-ponnyn också men grejen är den att han är expert på att fuska, så katastrof är det verkligen inte, men den underlättar dock. :) När jag rider han på graman så får jag honom att jobba mer med bakbenen under sig och slappnar av med ryggen och kommer då ner med nacken mera. :) Eftersom han är som han är och har alltid haft svårt med att jobba rätt utan hjälptyglar, har haft han i över 8 år, så har vi låtit ett flertal massörer, kotknäckare och massor andra tittat på honom, och dom har aldrig hittat något fel och de säger alltid att han är hur mjuk och fin över allt och har jätte fina muskler. Vi har även behandlat honom med scio flera gånger och då är han alltid över medel. :) så jag kan inte rikigt förklara varför han är som han är. ;) Hoppas jag kunde förklara det på ett bra sätt nu. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0