Gårdagen + dagen innan den...

Tänkte jag skulle skriva lite hur jag red de andra hästarna igår och i förrgår eftersom jag bara skrev om Castro igår. ;)

Stella


Förrgår: Red henne en tur på ridbanan, typ max 15 min. Hon var fin men lite hög i nacken i vänster varv, men i höger varv var hon mycket fin. Gjorde inget speciellt utan jag red bara runt ett litet tag. ;)

Igår: Eftersom hon fick jobba lite mer igår, mycket för henne alltså. ;) så tog jag en liten tur på rakbanan, upp och ner bara. Fick henne faktiskt att skritta på kort tygel och jobba lite utan att takta, det ni! ;) haha Nej men hon var fin igår med, gjorde som sagt inte speciellt mycket, mest skritt och litelite trav. :)



Trött häst?? x)


Cortino

Iförrgår: Då var det en som kom och provred honom för att ha han på foder. Hon red samtidigt som jag red Stella så han fick det inte speciellt jobbigt han. ;) Mamma hade glömt att sätta på graman, så ja han gick mycket fint med huvudet. x) haha Latmasken själv. Nej men annars så skötte han sig. :)

Igår: Eftersom jag glömde min graman nere i ridhuset på morgonen när jag red med Castro så red jag ner för att hämta den med Curt, sen när jag ändå var där så kunde jag ju rida han där istället, tänkte egentligen gå till banan direkt efter. ;) Det var precis nyharvat, väldigt djupt också så Curt var ju då väldigt lat igår, lat och sur. När jag gick på med skänklarna så blev han skit sur på mig. x) haha Men efter ett tag så gick han lite mer framåt för dom iaf. :) Eftersom underlaget var så bajsigt så red jag inte där så länge utan gick upp och tog en liten tur på ridbanan istället, känns onödigt att slita på honom i onödan. :) När jag kom upp till banan så var han mycket piggare och lyssnade bra på mina skänklar. :) Red inte heller så lång stund där. :)



Stella Nova (Stina)

Iförrgår: Skrittade bara ett varv runt travbanan barbacka. Jobbade henne lite och hon var mjuk. :)

Igår: Red henne på banaen tur. Hon var vär inte speciellt kul igår, hård i höger och var lite öppen i galoppen. Hon är lite kul den där hästen för hon byter sida att vara hård i hela tiden, det går liksom från dag till dag, annars brukar de ju ha samma sida som de är stela i, men icke Stina. x)



Ska egentligen ha hopplektion nu på morgonen, men jag känner att underlaget är så himla dåligt så det är bara taskigt att hoppa dom där, det gick bra med Castro när det var massa andra hästar som gått innan och plattat till innan. Men nu lär det vara nyharvat och jätte djupt och det känns bara taskigt att låta dom gå där. :S Men till stallet ska jag minsann ändå. Kan kolla lite på när de andra hoppar kanske, om jag orkar det vill säga. x) haha




Kommentarer
Postat av: Emma

En fundering bara, har läst din blogg lite och du verkar rida ganska mycket på graman och jag uppfattar det nästan som att det är "katastrof" om du glömmer den eller så?

Varför rider du med graman? "Gå på tygeln" och rida dressyr handlar mer än att bara få hästen att böja på nacken. Hoppas du inte tar det här som något negativt, var bara lite nyfiken på varför du rider med graman :-)

2010-10-06 @ 10:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0