Trött och tillfredsställd!

Jag trodde väl då aldrig att det kunde vara så här ansträngande för kroppen att rida 5-6 hästar om dagen. Har ju varit ute hos familjen Strange nu två dagar i rad och har då ridit 4 hästar båda dagarna + hängt/suttit på en 3åring för första gången idag.

Sen när jag kommit hem så har jag ridit Castro och idag var det även hopplektion på Obelix. Min kropp som för tillfället är van med att enbart rida 1 eller 2 hästar om dagen säger emot lite för tillfället. Har träningsvärk i precis hela kroppen, till och med hjärnan känns det som. Men det enda jag gör är njuter, det är precis såhär jag vill ha det! Rida massa olika hästar i olika åldrar och nivåer. Asnyttigt för lilla mig! ;)

De här två dagarna har jag fått rida Zarahs 6åring Champion eller "Lillebror" som han kallas och den hästen alltså, det steget, den galoppen. Jag som är van med Castros lilla fjutt galopp och så kommer jag nu upp på en häst som har grymt stor galopp. Jag kunde knappt sitta ner och Zarah tvingade mig till att verkligen jobba honom för skänklarna och ju mer skänklar jag la på desto större galopp fick han, jobbigt läge (för mig). haha ;) Det är en Riktigt fin häst den där, och riktigt rolig att rida!

Men som sagt jag är ganska så väldigt glad för stunden och det känns som att min motivation har höjts ett antal steg, det är riktigt kul att rida ju. ;) haha





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0