Livet.

Blir inte alltid som man hade tänkt sig. Imorgon bitti bär det av till fastlandet för att lämna Curt, vill verkligen inte, men har man något val? Nej. Om jag hade haft ett jobb så hade jag ju kunnat betala han själv och då hade vi väl kunnat ha kvar honom, men det ser tomt ut på jobbar sidan.

Så nu framöver kommer jag bara att ha en häst att rida varje dag, känns som att jag kommer bli lite slapp, känner redan att jag blivit ganska slapp utav att bara ha två hästar, man skjuter upp allt hela tiden. Bättre var det när man hade 4 hästar. ;) Men jag har ju fortfarande Obelix och Malena som jag rider på några gånger i veckan.

Men jag känner att jag går bakåt i min utveckling hela tiden, känner inga avstånd och rider som en kratta till hinder. Jag skulle verklgen behövt hoppa 5 hästar om dagen för att komma dit jag en gång var, men så bra är ju tyvärr inte livet. ;)

Curt är ju också den enda hästen som jag kunnat hoppträna klokt, visst hoppar jag ju på Obelix och Malena och jag lär mig mycket av det också, men samtidigt är det ju inte riktigt samma sak som att hoppa en skolad häst. Och nu får vi hem en 3 åring som inte gjort ett smack, självklart lär man sig mycket av det, men för tillfället är det inte det jag behöver lära mig, jag måste hoppa. Unghäst träning kommer jag få gott om ute hos Strange sen när jag börjar jobba där. ;)

Jag tycker det är jätte kul att få rida andras hästar, få nya mål och nya erfarenheter, och då spelar det inte någon roll vad hästen har gjort innan eller vad den kan eller inte kan. Men när jag skall skaffa egen häst så vill jag ha något jag kan komma ut och träna och tävla på med en gång. Inte något jag måste vänta 4-5år innan jag kan börja tävla klokt och högt.

Som ni kanske förstår så är jag inte riktigt nöjd med livet för tillfället!



DU ÄR MITT ALLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0