Otäcka väder!

Fy jag tycker verkligen inte om detta hemska väder. Speciellt inte när man har hästar som måste gå snudd på varje dag, men samtidigt skulle man aldrig byta bort detta liv.

Men iaf så fick faktiskt Stina vila idag eftersom jag inte fått i broddar bak på henne, och Stina har otroligt lätt för att halka med bakbenen.

Men de andra två fick sig en sväng på järnvägen, vilken var full av snö, all snö från åkern bredvid hade hamnat dit. Så idag fick dom jobba lite.

Castro var dock väldigt sur när han var tvungen att vara ute i detta väder, stod på bakbenen, backade, bockade i skritt, alltså det gamla vanliga.

Sen vägrade han gå först också, så mamma fick rida föra, vilket han egentligen inte heller tycker om så då ligger han på som en galning istället. Men på hemvägen så kunde jag vara först igen, men sen skulle vi ta den igen och då samma bråk som innan, men även denna gång så backade vi ner i ett dike också, underbara häst.

Det slutade med att jag var tvungen att hoppa av och sen gå en bit och därefter hoppa upp igen.

Sen i galoppen bort så gjorde han världens luftsprång så att jag tappade tyglarna ett flertal gånger och de höll på att åka över huvudet. Men som tur är så är han ju inte helt dum av sig så han gjorde bara ett lufsprång åt gången så att jag tappade tyglarna, sen drog han upp huvudet så jag kunde ta tag i tyglarna och sen fortsatte han så hela tiden.

Men sista svängen hemåt så var han helt underbart fin. Alltid något iaf. x)

Ja han är ju inte som alla andra iaf. x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0