Något jag farar för.

Igår fick jag hem en äcklig liten lapp i brevlådan som meddelade mig om att jag hade en tid till tandläkaren den 23e Januari.

Detta menas med att jag skall få en helt ny framtand, vilket egentligen skall bli ganska skönt på ett sätt eftersom den jag har nu håller på att förfalla och gå sönder. Men jag vill ju då inte gå igenom det jag skall. Usch.

Okej nu förstår de flesta kanske ingenting, så här kommer en liten bakgrund, och genom detta så får ni lite mer insikt över hur himla klumpig jag är egentligen. Hehe

För MASSOR av år sen så skulle jag och mamma cykla hem från skolan (tror jag att det var) iaf så var vi ute och cyklade, sen när vi skulle över vägen så var vi självklart så duktiga så vi gick med våra cyklar, men när vi skulle upp för trottoaren på andra sidan så drämmer jag upp cykelstyret i min högra framtand uppe. Detta resulteras i att tanden spricker och blir till två delar, fast den sitter fortfarande fast, den klyvas i mitten liksom. Mycket underlig känsla.

Och hallå vem fan lyckas med det här?? Jo det är väl bara jag.

Iaf så fixar dom tanden så att jag inte skall behöva byta ut den eller något. Men veckan efter det att jag fick beskedet om att tanden skall överleva så händer detta:

Jag leker med en kattunge som satt under en utebänk, den biter mig i foten, mitt ben dras automatiskt upp, likaså mitt knä, och ja självklart så var min mun ivägen för knät(?), så ny spricker tanden igen, men denna gång så spricker hela roten också, ända upp till toppen. Och efter detta så fick den sin dödsförklaring.

Ja ni jag har då ingen aning om hur jag lyckades med detta, men även som mjölktand så slog jag i den tanden tre gånger så den blev helt svart, jag skulle bara ha död på den helt enkelt. x)

Men iaf så har jag haft en temporär, dålig jävla, "plast" tand i flera år eftersom munnen växer fram tills typ nu då.

Tandläkarna var helt överraskade att den hållt så länge som den hållt, bara en liten fraktur på baksidan, eller vad det nu är, det är iaf ett hål upp i tanden där jag kan peta upp en tandpetare typ 1cm utan problem. Så antagligen skulle jag väl ha tappat den för länge sen egentligen.

Men iaf så har min mun vuxit och alla andra tänder men inte denna eftersom den är plast, så den är mindre än de andra tändernaoch så har det blivit en stor glugg på ena sidan vilket jag ganska mycket hatar och tycker är skitfult, den är även mycket trockare och jag kan inte bita av någonting med den eftersom den är så klen och tjock. Och dom sa att dom skulle fixa så att den var lika tjock som tanden bredvid, men det lyckades dom då inte med..

Men iaf så har väl min mun vuxit färdigt och jag skall få en bättre tand. Men de skall gräva och borra och fixa massa äckel för att få in den där jävla tanden. Alla mina tandläkarbesök som mindre slutade alltid med tårar, och eftersom jag var där så ofta och fixade alltid något läskigt så började jag tillslut gråta så fort jag satt mig i stolen. Så när de skulle fixa till den tanden som jag har nu så fick de droga ner mig så jag kommer inte ihåg ett skit. OTROLIGT bra och jag vill bli drogad denna gång också, helst. haha

Nej nu blev det väldigt långt här, och ganska så tråkigt, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite. ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

fasar för? :-p

2012-01-12 @ 09:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0