Min utrustning. (Hjälmar)

Vi börjar med det som står närmast hjärtat. (eller det som jag hade här hemma)

Vet inte vad det är men jag köper alldeles för mycket hjälmar, hjälmar och luvor är nog vad jag köper mest av, och tycker mest om att handla.

Mina fina hjälmar använder jag endast på tävling och ibland på träning, vill inte slita på dom i onödan. ;) 



Vi börjar med min första märkeshjälm, en blå Charles Owen som jag köpte 2008(?), betalde 2200:- för den. Min absolut bästa hjälm som tillslut inte var speciellt blå längre, och då för att liva upp den lite så sprayade jag glitter över hela hjälmen, och blingade även hela rosetten bak med swarovski.



Men tyvärr så krossades min älskling av ett träd när vi tappade transporten så den ser numera ut såhär. Men som ni kanske förstår så är jag jävligt glad över att det var hjälmen som blev krossad och inte min fina Stina.



Sen efter denna förlust så har jag inte hittat den perfekta hjälmen som kunnat ta dennes plats, så därav har jag så många. Vi kan skylla på det iaf. ;)

Denna GPA Hjälm köpte jag i Globen 2010, kostade min plånbok 3900:-
För att göra den lite speciell så har jag blingat runt hela flaggan med blåa och gula swarovski. Skulle helst lacka den till mörkblå/blank, men vet ej om det går, eller hur man gör. ;)




Efter denna hittade jag en till GPA hjälm på Tradera, kostade mig 2200:-. En blå Tone in Tone.
Sen när min fina blå(?) Charles Owen gick sönder så satt jag över rosetten till denna, så nu får den gamla hjälmen leva vidare på något vis iaf. ;) Haha

Tror denna hjälm är unik, det är nog ingen annan som har en blingad rosett bakpå, kan ju vara så att ingen vill ha det heller, men det är en helt annan sak. ;)





Sen kom denna Charles Owen hjälm, jag fick den av mamma i studentpresent, köptes på Dahrves för 2600:- eller 2700:-, kommer inte riktigt ihåg. Betalade dock 5-600:- själv. :)



Förstår ni hur glad jag blev när jag hittade den hjälm på Hästnet, precis min storlek och precis den färg jag velat ha så länge. En blå blank Antares, jag fick betala 2500:-, ganska bra pris.



Det nyaste tillskottet till familjen är denna HV Polo Hjälm. Egentligen är det mammas hjälm, men jag tänker så sno den på några tävlingar. ;) Köpte den på Dahrves för 2200:-



Här kommer en bild på alla familjemedlemmar.


En liten råttsvans hänger ner i bakgrunden också. ;)

Sen har jag även en träningshjälm. Köpte den i globen för 650:-, tror märket är three horses. Är faktiskt mycket nöjd med denna då den är fruktansvärt lätt och så är den ställbar så man kan ha mössa under utan att hjärnan trycks ihop. ;) Visst är den ganska plastig, men inte helt ful faktiskt, jag lär nog använda den på en eller två tävlingar i framtiden. ;)



Den lilla svarta hjälmen, hade inte någon bättre bild då den hjälmen ligger i stallet för tillfället. :)

Mer inlägg om min utrustning kommer i framtiden, det lovar jag. :)



Kommentarer
Postat av: josephine -

Å herre gud vad hjälmar ! Men dem va fina allihopa :)

2012-01-07 @ 14:43:14
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0