Hästarna igår.

Igår fick alla mina vila, förutom Castro då. Han fick sig ett dressyrpass på ridbanan. Satt först på hans tävlingsbett, förut har man verkligen inte haft något i handen när man haft detta bett men igår ville han inte alls gå bra på det, så återigen fick jag byta till Stinas bett.

När jag bytt bett så gick han helt okej, inte så mjuk som han kan vara men imellanåt så gick han väldigt fint, men som sagt inte hela tiden. Han bråkade inte något speciellt men han hängde lite för mycket i handen.

Men sen när jag kommer tillbaka till stallet så upptäcker jag att jag satt bettet upp och ner, inte konstigt att han inte släppte efter helt kanske. Stackars liten häst. ;)




Sen på kvällen var det dags för en hopplektion på Obelix. 2-3 veckor sen sist eftersom han fick en spark på frambenet.

Igår skötte han sig verkligen som en liten KUNG. Tittar inte på något, hoppar allt, tar tag i hindren men drar inte iväg, en riktigt fin häst med andra ord. :)

Film kommer inom snar framtid. :)





Nej nu måste jag kasta i mig frukost, sen iväg och rida första av 6 hästar för dagen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0