Han gjorde min dag idag.

När man fått Kevins diagnos så var man ju inte precis på topphumör, vilket självklart hästarna känner av. Kan ju meddela att jag var väl inte hundra taggad till att rida, men ja man kan ju inte låta dom stå extra bara för att man själv inte har lust. Speciellt inte Castro såhär nära en tävling.

Både Curt och Castro fick sig ett pass på ängen. Castro fick ett lite lättare galoppjobb medans Curt fick träna på att det faktiskt går att ta ner sitt huvud även om man kanske inte har så stor lust för stunden.

Iaf så var Castro helt underbart fin, hade Stinas träns+bett idag, vilket han verkar trivas mer på än sitt egna. Jag hade verkligen ingenting i handen och han gick i en väldigt fin form samtidigt som han samlade upp sig på bakbenen riktigt fint, så fort jag tog en litenliten förhållning på yttertygeln så samlade han ihop sig ännu mera. Så här fin som han är nu förtiden har han nog aldirg varit förut, han får en helt annan form och en helt annan galopp, underbara häst. :)


(gammal bild)

Curt däremot var en riktig liten gris idag, han ville inte alls göra som jag sa åt honom, men efter ett tag släppte han efter litegran och få blir han asafin, men sen återigen måste han bråka, men men det är sån han är den lilla grisen.



Stina fick faktiskt vila helt idag, hade ingen lust att rida en till i snöstormen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0