FILM från helgen (1.20m)

Bler enbart film från 1.20metern, eftersom mamma hade lyckats filma helt fantastiskt dåligt i 1.25m, förstår inte hur man kan vara så kass.....

1: Kom bra på hindret, han hoppade fint, red bra efter.

2: Kom bra på hindret, men var lite för mycket framme själv, han hoppade helt okej (med tanke på att han enbart brukar hoppa över halva muren ibland)

2-3: Eftersom jag inte såg något avstånd så blev det lite för mycket i handen, men överdrivet mycket, kom lite för nära men han hoppade fint.

4: Red honom bra genom svängen, kom bra på hindret, han hoppade fint.

4-5: Red helt okej, fick inte för mycket i handen, bra väg, kom bra på hindret, han hoppade fint.

6: Kom till en helt okej avsprångspunkt, kunde haft lite mer på ytter, blev för snabb med överlivet vilket ledde till ett inte så bra språng och korsgalopp efter.

7a+b: Kände ett långt avstånd, och eftersom Castro väldigt ofta (snudd på alltid) får trångt i kombinationer så var jag tvungen att ta tag ganska mycket i honom och då tappade han ryggen lite över a men hoppade fint över b. Jag blir även liggande framåt och därför flyter han iväg framåt efter hindret.

8: Har honom lika mycket på båda tyglar, kommer helt okej och han hoppar fint.

9: Får till en bra sväng, men kastar mig själv fram för snabbt ich då tappar han ryggen i språnget.

10: Kommer helt okej ur svängen och han hoppar fint.


Resultat: 2 tidsfel (för ovanlighetens skull...)

Han kändes väldigt fin och lyssnade på mig genom hela banan, och inte heller gick det fortare och fortare. Jag satt stilla och var snabbt upp med överlivet efter hindren i större delen av banan och gjorde inte heller någon stor miss. För en gång skull är jag nöjd med BÅDE hästen och min prestation. Året börjar helt okej för vår del.

Sen vet jag att de flesta klagar på att jag rider i ett väldigt undertempo hela tiden, och jag förnekar det verkligen inte utan jag är FULLKOMLIGT medveten om mitt tempo. Men både jag och Castro trivs i detta tempo och för oss behöver det inte gå fortare av någon anledning, så varför då rida fortare? ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0