Underbar dag.

Idag har man ridit 6 hästar.

Först ut var Castro. han fick sig ett dressyrpass på banan. Han var riktigt låg och fin idag, jobbade väldigt bra med ryggen också, vilket blev lite jobbigt i galoppenså man var tvungen att sparka ett antal gånger, men inga andra dumheter, annars var han sitt vanliga lata jag. ;) hehe



Sen var det Stinas tur. Henne red jag på barbacka på banan. Skuttade runt på ett räcke som låg på kanske 50cm.

För tillfället är hon riktigt stel i höger sida, men det blir mycket bättre när jag rullar runt på ett hinder än när jag rider enbart dressyr, eftersom nu koncentrerar vi oss på hindret och inte bara på formen och nacken, vilket gör att jag rider bättre och hon blir mycket mjukare mycket snabbare.

På slutet var hon riktigt fin faktiskt! <3



Stella fick även hon ett pass på banan, rullade runt på samma hinder som Stina, fast det var nu nere på 20cm.

Hon hade väldigt svårt att vänta på mig och att hålla galoppen efter. Små hinder är det värsta hon vet. Ibörjan så studsar hon innan och efter så springer hon i korsgalopp med huvudet rakt upp, mycket vackert. Men efter ett tag, när jag lät henne fixa galoppen själv efter bomen så gick allt mycket bättre.

Fick dock inte riktigt loss vänster sidan, men det kommer. ;)



Sen hjälpte jag Molly att hoppa Curt. Hoppade honom först själv, så att hon kunde se hur jag red honom. Han var inte fullt taggad på hindren idag, sög inte alls tag, så jag hoppade inte högre än 90cm. Men han hoppade fint iaf. ;)

Sen red Molly och hon hoppade väl upp till 50-60cm. Han tänkte stanna en gång men då var hon på honom så han fick hoppa stillastående, det kan han ha den lilla grisen. ;) hehe

ÄLSKADE PONNYN!!<3



Var klar med allt mitt i stallet vid typ halv 4? Det måste väl ändå vara ett stort rekord för mig! Måste vara magnetarmbandet som gör det. hehe

Sen fick jag rida lite på Mayas+ Alvas hästar, på banan som också. Red först bara en liten sväng på Charlie, den lilla damsugaren. hehe




Sist ut var Max. ÅÅh en sån fiiin och underbar ponny. Tog bara ett himla lång stund innan jag hittade knapparna.

Först dåg det ju inte speciellt vackert ut kan jag säga, men som tur var så blev det liiiiiite bättre sen. Men inte i min vildaste fantasi trodde jag att den ponnyn var så svår som han är, Alva får det att se så enkelt ut. hehe.

Fick även skutta lite på honom upp till 90-1m? Och ponnyn kan ju hoppa minsann. ;)

Förutom att han hoppar som en gud så har han så fruktansvärt fint steg, och galoppen är ju helt underbar, fast inte för min mage och rygg som värker av överansträngning. Är itne riktigt van med hästar med steg. hehe

Nej men jag hoppas att jag inte förstörde honom allt för mycket iaf, vilket alltid är min största skräck när jag rider andras hästar. Det är både underbart och hemskt att rida andras hästar. ;) hehe




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0