Snart till stallet.

Är tävling idag igen, fast idag är det Castros tur och hoppning istället för dressyr.

Skuttade lite på honom igår, mestadels låg jag på en åttvolt runt ett litet räcke (60cm) med vattenmatta under. Och sen hoppade jag en oxer tre gånger på kanske 1m eller någe.

Han var jätte fin och väntade fint på mig. Jag däremot kände inga avstånd, men ändå kommer jag rätt typ varje gång. Först i svängen ser jag ett avstånd, men sen galoppsprånget efter så är det borta och då får jag panik, men om jag bara låter honom gå så kommer vi rätt. Hmmm jag förstår ingenting., förut har jag alltid sett avstånden långt innan och känt dem hela vägen fram till hindret.

Men jag hoppar ju typ ingenting nu för tiden, förut hoppade jag iaf 2-3 hästar varje vecka. Nu hoppar jag en häst enbart på tävling typ.

Men men vi skall nog fixa det här idag ändå. ;) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0