Satans internet.

Internet här hemma fungerar inte på mornarna, och sen är jag ju i stallet hela dagarna, så det är därför det är väldigt dålig uppdatering för tillfället. SUCK

Men iaf så har jag ridit tre stycken idag och mamma har skrittat på Stella.

Först red jag Castro på dressyrbanan och då gick han bra, var lite för på men inte dum iaf. Och sen fick jag byta bana eftersom de skulle ha lektion och då helt plötsligt så kunde han inte galoppera klokt. Blir så trött på honom.

Skulle verkligen uppskattat att ha en till stor häst som är normal och som man kan ha kul med hela tiden. Men men nu är det såhär.



Sen red jag Stina. Underlaget på de andra två banorna än dressyrbanan så är det ganska hård sand medans på dressyr banan är det mjukt. Och Stina är så satans känslig för underlag så hon går verkligen inte bra när det är hårt och stenigt.

Och eftersom de fortfarande hade lektion och de slutade aldrig heller så fick jag skritta i säkert en timme för att vänta på att få komma in dit så att jag kunde rida henne klokt.

Men när jag tillslut kom in så gick hon som en klocka, lyssnade på allt jag hade att säga och sen var hon väldigt väldigt mjuk. och satans vilka längningar hon gjorde! DUKTIG PONNY!



Sist ut var favvoponnyn! Red tillsammans med Fia i skogen, vilket min ponny uppskattade, han var lite smått galen och ville bara springaspringa! ÄLSKAR DEN PONNYN! <3



Som sagt så fick Stella bara en skrittur idag och anledningen är för att Roger kom och skulle sko henne igår, men då visade det sig att hon hade alldeles för små skor (inte han som skott henne förut) och det är tydligen väldigt dåligt för hästar med senskada. Så han hann verka ner ena framhoven innan han märkte det så hon är lite låghalt för tillfället om man säger så. ;)

Men på lördag kommer han igen och då skall hon igång igen. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0