Lördag.

Har ridit Castro och Stina idag.

Red först Castropå dressyr banan, ett halvhårt pass. Han var jätte mjuk och väldigt fin. Sen gick jag över till stora banan och hoppade ett räcke upp till 1.30m. Inte många språng. Han hoppade fint men jag ser fortfarande inte avstånd perfekt. SUCK.

Sen travade jag av honom på dressyrbannan eftersom underlaget är såå mycket bättre där. :)

Ett litet ord till er som börjar tröttna på att jag endast skriver om hur duktig min lilla häst är så lovar jag att om 1-3 månader så lär det låta helt annorlunda. Då "hatar" vi varandra i typ ett halvår framåt. ;) haha



Sen tog jag ett litet galoppjobb på Stina. På vägen bort så koncentrerade hon sig mest på att bli rädd för saker på sidan av vägen. "Järnvägen" är väl kanske 2-3m bred och hon skuttade från sida till sida hela tiden. Man kan verkligen inte slappna av för då åker man av. ;) haha

Samtidigt så sitter jag och skrattar åt henne så jag var inte så aktiv i ridningen kanske, men hon är ju bara för söt. Och även fast hon skuttade runt så hade hon ändå huvudet i en bra form.

Sen på vägen hem så var hon inte alls lika fjantig, hon fick även en lite längre galopp, samtidigt som hon gick i en låg form och galopperade väldigt avslappnat. Duktig ponny!




Mamma red Stella och Molly+ Kalle red Curt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0