Ljungby Lördag 1.40m

1: Kommer ganska bra på det, dock är han inte fullt på bakbenen, samtidigt som han koncentrerar sig på funktionärerna istället för hindret, Och då tappar han lite kraft så vi får med oss frambomen.

2: Kom bra på det med bättre kraft på bakbenen nu, och han hoppar fiiint!

2-3: Som alltid tar jag tusen fler galoppsprång än alla andra, men för en gångs skull så blir det faktiskt jämna galoppsprång och jag tar inte allt för mycket i honom. Komemr bra på kombinationen och han hoppar som en GUD!

4: Kommer ganska bra, lite nära kanske och han hoppar fint.

5: Kommer bra och han hoppar fint.

6: Får honom någorlunda bra genom svängen och kommer till en bra avsprångspunkt utan att bromsa för mycket som jag brukar göra. Han är i a+b, men hoppar fint ändå!

6-7: Här börjar jag rida kasst igen. Håller för mycket och vi kommer för nära, men bästa hästen hoppar som en gud ändå.

8: Håller ALLDELES för mycket, förstår egentligen inte hur han klarar att komma över en så pass hög och bred trippel utan problem när vi kommer i typ skritt. Han är bäst helt enkelt!

8-9: Samma sak här, alldeles för mycket i handen och typ två för mycket galoppsprång. Men vi kommer ändå ganska bra, men han får ju inte precis något kul språng.

Sammanfattning: Tycker att jag hade ganska bra ridning och ganska bra flyt förutom till de tre sista hindren. Väldigt många hästar hade problem med kombinationerna, de räckte inte fram och inte över oxrarna. Det var endel som landade på bakbomarna. Men min älskade lilla häst hade inge problem att ta sig över.

Som fredrik frågade när vi kom tillbaka till stallet: Hur mycket kapacitet har din häst egentligen?

Dock är det inte så himla bra för mig att jag har denna häst som gör det mesta ganska lätt, eftersom jag blir så fruktansvärt bortskämd, jag kan backa honom hur mycket som helst och ändå klarar han hindren utan problem. Hur skall det bli när jag skaffar en ny häst? Jag kommer förstöra den fullständigt. Haha

Älskade hästen får stå ut med mycket.


Kommentarer
Postat av: Sara

Rooooooooooooooooooonja!!!!!!! ni är ju bäst :D tycker inte alls du rider så dåligt, och vilken sväng du red på tvåan haha ;)

men jag känner lite samma sak som du, när jag rider otto. för han är så jävla snäll och hur jag än gör så fixar han alltid ut det mer eller mindre haha xd

2011-09-21 @ 13:22:37
URL: http://saravilhelmsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0