Fina djuren.

Tömkörde Stina idag. Hon skötte sig mycket mycket bra. Dock lyssnade hon väldigt mycket när jag sa prrrroo så hon tvärnitade från ganska stor galopp. Ja ja hon lyssnar iaf på mig. ;) haha

Tömkörde inte alls länge och knappt någon galopp eftersom hon inte tycker det är jätte lätt med tömkörning. Men hon blir duktigare och duktigare iaf. ;)



Efteråt rakade jag bort all päls. Hade egentligen inte tänkt göra det i vinter eftersom hon är dräktig och kommer väl inte gå fullt ut.

Men eftersom hon har fått utslag över hela kroppen så var jag tvungen att ta bort pälsen för att de skall kunna andas och gå bort snabbare.

Vet inte vad det är hon får för något, det ser lite ut som ringorm, men det är det inte.

Antingen är det att hon inte tål krafft, vilket fanns i muslin hon fick förut, eller så är det när hon får foder med mycket protein.

Lilla skabb Stina. ;) <3



Stella fick faktiskt vila idag och Molly red Curt.

Hann inte klippa Curt idag eftersom Molly kom precis när jag tagit in och borstat av honom. Men imorgon får han nog bli av med pälsen. Känns dock lite sorgligt eftersom han har så fruktansvärt fin färg på pälsen nu, riktigt mörk och jätte vit på rumpan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0