De röda farorna.

Har nu kommit hem från stallet.

Först hade jag hopplektion för Molly på Curt. Självklart skall den lilla grisen tvärnita på 60cm så att hon flög av. Men sen blev hon mer bestämd och då skötte han sig. ;)




Sen red jag ett galoppjobb på Castro. Som vanligt så blir det bråk, från hans sida alltså, jag sitter där uppe och försöker göra så lite som möjligt medans han sparkar, bockar och drar tyglarna ur handen på mig.

Han är jätte fin till en början, men sen när det börjar kännas i kroppen så säger han till att nu räcker det väl för fan matte! Medans jag känner att han misann kan jobba på lite så att han får bättre ork. Vi har lite olika åsikter. ;)



Sen red jag Stina på banan. Först hade jag en av hoppsadlarna på henne, men efter det att jag galopperat ett tag så märkte jag att sadeln satt framme vi öronen, så jag var tvungen att ta av den och red då barbacka istället.

Hon vart väldigt stel i höger sida idag och ville inte alls komma loss. Men på slutet blev hon riktigt riktigt fin faktiskt, gäller att man skall ha tålamod bara....



Stella fick springa av sig lite på storabanan idag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0