Charlie by MAYA

Får passa på att skriva ihop lite tidsinställda inlägg eftersom jag snart börjar jobba. Hardworking woman ni vet...

Så nu tänkte jag passa på att berätta lite om min knäppa lilla ponny. Hon heter Charmeleon och är född 01. Vi köpte henne sommaren 2009 och hon är min första "egna" häst. Eller egentligen min familjs första egna häst eftersom det inte är jag som har köpt henne.

Hon hade aldrig tävlat när jag fick henne och vi båda var väldigt ur form då jag inte ridit mycket det året. Men vi har hunnit göra så himla mycket tillsammans och hon är den häst som verkligen gjort mig till den jag är. Hon gav mig självförtroende och lärde mig att ingenting var gratis samtidigt som hon ställt upp så otroligt mycket för mig hela tiden. Hon är lite knasig, ena sekunden är hon ett nervvrak och nästa sekund är hon lugnet själv - men hon är precis allt jag vill ha och jag tvivlar på att jag någonsin kommer få en så perfekt häst som hon är.

Livrädd för prisrosetten...

Softarn själv

I Januari 2010 var vi på vår första hopplektion. Då var det mesta läskigt och hon hoppade såna grodhopp så jag trodde jag skulle flyga av i varje språng. Den sommaren startade vi KM i Stenkyrka i hoppning och kom tvåa! Det var vår första hopptävling och även om det inte var vackert så var det enkelt.

 

Jag bjuder på den ;)

En del dressyr har vi hunnit starta också. Med lite blandade resultat, när vi väl blev placerade så vann vi - och annars kom vi ofta i slutet hehe. Tror vi fick 3 vinster och en andraplats (KM) på 7 starter. Vi har även lyckats med bedriften att bli utesluten från en dressyrtävling! Det var en upplevelse kan jag lova.

Nu på sistone har vi legat lite lågt. Efter att jag fyllde 18 och inte "fick" tävla henne längre har vi satsat lite mer på träningen och hennes utbildning. Sen har även min lillasyster börjat rida henne mer och mer så nu är hon en riktig familjeponny vilket hon trivs bra med.

Hon och jag utvecklas väldigt mycket fortfarande och i min drömvärld hade jag varit 14 och haft många ponnyår kvar för då tror jag att vi hade kunnat komma långt! Hon älskar verkligen att hoppa och gör alltid sitt bästa inom dressyren så hon hade nog kunnat bli en riktigt bra tävlingskompis, om jag hade kunnat släppa henne. Men det gör jag inte i första taget då hon är min, och hela min familjs, stjärna. Så vem vet, jag kanske förblir ponnyryttare många år framåt.

Från gårdagens ridpass

Sen har jag även en storhästis på foder. Fast pga att jag ramlade av för några veckor sedan och bröt nyckelbenet är han inte hos mig just nu. Därför kämpar jag med träning för att bli stark i kroppen igen och kunna ta hem honom snart. Oficiellt har jag ridförbud tills på måndag men sedan ska jag vara i princip läkt igen.

 

FINIS!

Såå dååå. Det var nog det hela :)

Sen tycker jag att ni ska kika in på min nystartade blogg: mayawaldenstrom.wordpress.com

Hitills har ingen kommenterat så det kan ni ju göra om ni har en minut över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0