Castro Wisby 4e September

1.30m A:1a Winning Round Grundomgång

1:
Kom bra och fick ett fint språng.

2: Kom bra och fick ett ganska bra språng. Jag sitter lite knäppt över hindret bara. ;)

2-3: Fick jämnt emellan och kom bra på hindret, han hoppade fint.

4: Var en kort och konstig sväng in till kombinationen, men vi kom bra på, hoppade inte så bra in, men mycket bra ut.

4-5: Fick jämna galoppsprång, kom bra på 5 ochah nhoppade fint.

6: Fick lite mycket i handen, men kom ändå i bra galopp och till en bra avsprångspunkt och han hoppade fint.

6-7: Här kom min fula ridning in som jag verkligen HATAR. Sitter med allt i handen och bråkar mycket så att vi kommer aldelles för nära, men han klarade ut det fint.

8: Kom bra och han fick till ett fint språng

9: Höll och sen attack mot hindret, så han fick ett väldigt dåligt språng.

10: Kom bra och han hoppade mycket fint utan att varken titta till eller tveka en sekund. STOLT över min lilla häst! ;)

Omhoppning

1:
Kom bra och han hoppade mycket fint.

2: Kom ganska bra, kanske lite för nära, men absolut inte så att han inte kunde få upp sina framben, men han struntar helt enkelt i att lyfta på frambenen, så det rev vi.

3: Ganska stolt över mig själv att jag kunde göra en så pass snäv sväng in i en kombination och ändå få in bakbenen så att han får fina språng. Syns inte på filmen att det är snävt svängt, men jag lovar det var det. LITE iaf. ;) haha

3-4: Blev lite panikartat som det alltid blir när jag får press på mig. Men ganska jämnt, vi kom bra och han hoppade väldigt fint!

5: Håll och sen attack, men han hoppade upp sig fint ändå!

6: Blev en ganska dålig sväng och jag tappade  yttersidan, vi kom lite långt ifrån men han hoppade mycket fint ändå.

Helhet

Med tanke på att jag knappt såg ett enda avstånd på framhoppningen, vet inte hur många gånger jag vek ifrån hindren, så tyckte jag att det gick ganska bra. Så fort jag kom in på banan så kom avstånden fram iaf till de flesta hinder.

I grunden är jag nöjd till alla hinder förutom andra kombinationen och muren. Men Castro gjorde ett suveränt jobb såklart.

Sen i omhoppningen blev det lite stressat efter rivet, eftersom Jennifer hade ridit snabbt och jag vet att jag och Castro egentligen inte klarar av en sån hastighet som de gör, så då blir jag stressad och sitter och flänger lite med kroppen. Men även här gör han ett bra jobb och ställer upp för sin matte. :')


Kommentarer
Postat av: sarajansson

bara så underbart jävla bra

2011-09-06 @ 15:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0