Upp och iväg.

Nej man kanske skulle ta sig till stallet nu. Skall på middag vid 6(?). Alla hästar skall gå och mamma lär icke vara tillgänglig. ;)

Igår var det tredje världskriget mellan mig och Castro. Skulle ta en liten kort tur i skogen, men sen betedde han sig som en gris. Passet blev då alltså ganska hårt och bestod mest åt att stå på bakbenen, backa hemåt och sparka i vart annat galoppsprång när jag väl fick honom att gå framåt.

Och nej jag är inte den som ger mig. Grejen är den att man inte kan bli arg på honom, man måste överlista han, vilket är ju så lätt, eller?? Men tillslut så gav han sig och då gick vi hem och tog en välbehövd dusch.

Eftersom de hade städat bort min hjälm så kunde jag inte hitta den, eller rättare sagt jag orkade inte leta efter den så turen blev utan hjälm också, ännu bättre när man sitter på en lite idiot till häst.

Så jag är inte allt för taggad att rida honom idag. Men men vi får väl hoppas att han har lust att sköta sig, den lilla knäppisen. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0