Mina prinsessor.

Igår var det KM i dressyr. Var faktiskt med me både Miss Stella och Nors Stella Nova. ;)

Stella var dock utom tävlan eftersom man bara få ha en häst med. :)

Först red jag en Lc:1 på Stella. Jag var helt säker på att jag skulle komma under 60% vilket jag inte har haft på Stina sen vi började tävla dressyr på allvar.

Men trots att avsaktningarna inte riktigt kom där de skulle, omöjligt att få stopp på den hästen (hehe), att huvudet ibland kröp upp och att hon satsade på att hoppa över dressyrstaketet hela tiden, så slutade vi på 63,70%. Inte så illa pinkat med tanke på vilken häst det var jag satt på och domarn var faktiskt ganska snål.

Duktig Stella.



Sen var det Stinas tur. Hon fick gå en Lb:2. När jag red fram så var hon ganska stel och ruskade mkt på huvudet, hemmaplan är ingen bra tävlingsplats eftersom det är här hon tränar varje vecka. Så hon tar det inte på allt för stort allvar.

Men iav när vi kom in på banan så blev det bättre. Hon var fortfarande inte helt stilla med huvudet och ökningarna blev ovanligt ostadiga.

Men vi slutade på 67% vilket räckte till vinst. Min fina flicka kan hon! Vann över de som tävlade Msv:B och en utav dom gjorde typ en perfekt runda, så förstår inte riktigt hur den kunde få så dåligt, men men vi är väl glada för det. ;) hehe

Min älskling. <3



Det tråkiga var att den som vann KM blan Juniorer fick ett täcke, och hon var den enda som var med och hon red en Lc:1.

Men jag fick ett likadant schabrak som jag har på bilden, och då var det faktiskt fler med och vi tävlade mot två som tävlade Msv:B. Så inte helt rättvist faktiskt.

Och visst Stina skulle nog inte kunna ha det täcket, men Castro skulle nog kunna, och med honom så vinner jag aldrig så då kunde väl ändå Stina fått vinna ett täcke till honom. Hehe



Två ponnysar med och de kom 1a och 2a, som jag sagt förr det är ponny man skall ha. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0