Hästarna igår.

Igår red jag Castro och Curt.

Först skulle vi kolla om Castro fortfarande dummade sig när det kom fram hinder.

Så jag började med att skutta runt på två räcken på kanske 60cm, inga problem och han var inte spänd över huvud taget.

Men sen när de höjde upp till 1.10m så blev han sur nästan med en gång. Men istället för att pressa honom och tvinga han hoppa som jag alltid gjort förut så travade jag runt lite efter varje språng jag tog, så att han blev avslappnad innan jag tog hindret igen.

Och då blev han riktigt fin och bråkade ingenting alls. Så jag tror att han bara behöver känna efter att han faktiskt inte har ont, som han antagligen tror att han har. Han känner inte efter om det gör ont utan han börjar bråka innan för det kan ju faktiskt göra ont.

Så vi får fortsätta såhär en gång i veckan eller någe, så märker han nog snart att han faktiskt är fixad i kroppen.

Han är lite känslig den herren. ;)

Fia hjälpte mig med hur jag skulle rida honom, och hon hade väldigt bra ideer, samt så blir jag inte sur på henne som jag har en tendens till att bli på mor min, så jag skall nog tvinga henne att vara med fler gånger. ;)




Curt fick sig en liten snabbtur i ridhuset innan Ninna började sina lektioner. Först busade jag mest runt lite för att få upp flåset och värmen på honom. Skuttade över lite bomar som de hade lagt fram.

Vilket gör mig till den första som hoppar på det nya underlaget. Coolt va! Hehe

Sen när han var varm så började jag samla ihop honom och tvinga han till att arbeta lite. Och då var han mycket mycket mycket fin.




Stellorna fick vila igår.

Kommentarer
Postat av: Fia

Det gör jag så gärna! Tvinga på bara ;) Vi syns imorgon <3

2011-10-25 @ 20:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0