Hästarna idag och igår.

Cortino'

Lördag: Molly red honom i skogen??

Söndag: Molly skrittade en tur + Kalle red honom.



Nors Stella Nova (Stina)

Lördag:
Red dressyr på banan. Honvar HEMSK, riktigt jobbig att rida, så efter ett tag fick mamma ta över, hon får alltid ta de hästar som är jobbiga. hehe

Provade en ny sadel+ny sadelgjord och när vi kom tillbaka så märkte vi att hon fått ett stort skavsår i ena armhålan. Inte konstigt att hon inte ville jobba. Stackars tjejen. <3

Sen knoppade jag henne på rekordtid också, typ 30min, i vanliga fall tar det mer än en timme. ;)

Söndag: Som de flesta nog förstått så var det tävling för hennes del idag. Min sadel+ min sadelgjord=Bättre för min älskling men sämre sits på mig.

För att hon inte skulle få ont av sadelgjorden så hängde den en helvmeter under magen.

Trots skav så gjorde hon allt perfekt, all stelhet som hon haft var borta, anledningen till varför jag älskar att tävla henne, man känner verkligen att hon älskar det.

Inne på banan fick vi några små missar, men annars gjorde hon allt väldigt bra, trots detta så blev vi ganska nerdömda tycker jag, men det var samma sak sist det var hon som dömde.

Men det slutade på 68,18% och högsta procenten av alla=seger.

Min Ponny är BÄST!



Castro

Lördag:
skuttade runt på ett litet räcke, 60cm. Han skötte sig fint och jag kände avstånd väldigt bra. det tycker vi om. ;)

Söndag: Red på dressyrbanan, ett väldigt lugnt pass, red honom mest lång och låg och försökte få en större galopp utan att han blev för framåt, vilket gick bra.



Miss Stella


Lördag:
Mamma red henne på banan.

Söndag: VILADE



Hektor


Lördag:
Red honom på banan, han var fiiin. Gjorde inget speciellt, utan mest bara runt runt för att känna lite på knapparna. ;)

Söndag: Red barbacka ett litet pass på banan igen. Gjorde inte heller något speciellt ansträngande idag heller och han skötte sig finfint.

Är lite smått förälskad i denna lilla fuxponnyn. Vad är det med mig och småknäppa fuxar egentligen?? x) hehe






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0