Den där hästen.

Eftersom jag skulle ha lektion för Molly och Curt så tänkte jag att jag kunde hoppa Castro efteråt när hindran ändå var framme.

Curt gick förresten väldigt bra, det blir bättre och bättre hela tiden och Molly lyssnar bra! Hoppade nästan bara kryss idag så att Molly skall få hitta knapparna innan man höjer hindren och sen hoppade Curt i Måndags och han kan ibland tröttna lite om det blir för mycket. :)

Sara och Alva var med också, och enligt dom så var jag en sträng ridlärare, men man vill ju att det skall bli perfekt, då måste man vara lite hård. ;) Hehe



Sen skulle jag som sagt hoppa Castro. Eftersom han inte varit som han brukar på sista tiden så tänkte jag se hur han reagerade på hinder.

Och ja reaktionen var väl inte den jag ville ha. Så fort jag satt mig på honom så kände jag att det här kommer inte sluta bra.

Han var stel som satan, stark och spänd och drog iväg i galoppen. Sen när jag hade hoppat kanske 4 språng på ca 80cm så började han bråka. Han vägrade att gå till hindren utan backade och stod hellre på bakbenen, när jag väl fick framåt så skuttade han iväg lite så att jag tappade tyglarna och han ville all annan stans än till hindren.

Jag får PANIK och ringer till mamma medans tårarna sprutar. Jag var helt beredd på att jag nu skulle få ett helvete i ett halvår igen. SUCK!



När han började bråka så gav jag upp och satt av istället.

Sen när mamma kom till stallet så gick vi ut till ridbanan. Nu var han precis som vanligt, fin i munnen och lyssnade bra på mig. Skuttade runt på ett räcke upp till 1.10-1.15m och han var hur fin som helst och drog ingenting och var inte tjurig över huvud taget.

Alltså den hästen förstår man sig inte på. Hehe

Vet inte om det var blandningen med ridhus+massa hinder+andra hästar som gjorde att han reagerade som han gjorde.

Men vi hade tänkt att åka till Södertälje i helgen, men det struntar vi i nu eftersom han är lite små knepig. Älskade hästen. <3 



Mamma red Stella idag. Jag hade ställt upp ett vågplank räcke på kanske 50cm. Eftersom alla hästar reagerar på det så tänkte jag se hur Stella reagerade så jag tvingade mamma att hoppa det. Och ja reaktionen var ju lika med NOLL. Alltså den hästen är den mest otittiga jag någonsin mött på. Bara hon får hoppa så är hon lycklig. Hehe

Inte precis som Castro som knapt vågar gå in i ridhuset när det står framme. Knäppa häst!



Jag red på Stina samtidigt som mamma red Stella. Hoppade runt på räcket, och gjorde faktiskt höjdrekord sen efter skadan, hela 70cm högt. Det ni! :D <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0