Bloggsvar...

Anonym om Film på bästa ponnyn!:
varför säljer du inte dina ponnyer?!?!?!?!?!?!??

Sv: Jadu det är en bra fråga. Vi har försökt att sälja båda två, men som du kanske märkt så har det inte gått så bra. ;)

De flesta som har provridit Curt har ramlat av. Och han beter sig som en liten gris när de rider honom. Och vem vill ha en häst som inte går i form och inte hoppar högre än 50cm. Hehe

Sen Stina har ju varit med om en olycka och veckan efter det hände så skulle en från fastlandet komma och provrida henne. Vilket är typ 5e gången något händer när någon skall provrida henne. Antingen har hon vrickat sig i hagen eller betett sig dåligt på tävlingar som de kollat på, så att de inte kunnat komma eller velat komma.

Och sen nu är Stina dräktig och skall förhoppningsvis få bebis nästa år, och efter det så lär hon få stanna i vår familj, så får mamma rida ha henne, hon vill jhu trots allt rida hon med.

Men varken jag eller ponnyerna lider av att de är kvar. Stina får göra det hon älskar och hon har inga problem med att mäta sig med storhästarna på tävling. Och Curt har en annan som rider honom 6 dagar i veckan, så han har det ganska bra han med.

Och hellre att dom stannar än att dom blir vandringspokaler, jag har ju trots allt Castro som jag kan hoppa, tävla på och utvecklas med. så än så länge så har jag inga krav på att få en till storhäst. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0