Lyckad kväll.

Precis kommit hem från lite kvällsmys hos Familj Sjö, tillsammans med de flesta från stallet.

Väldigt trevligt!

Om man skall berätta lite om hästarnas tillstånd för tillfället så har både Stella och Castro stått på boxvila nu några dagar. Stella fick komma ut på en liten promenad idag, vilket uppskattades VÄLDIGT mycket. I skritt så rörde hon sig precis som vanligt, har inte kollat traven.

Men iaf så får hon stå kvar på box några dagar till så att det inte går upp igen ifall hon vrickat sig eller vad det nu är för skit som hänt, och sen får Castro lite sällskap när han står inne.

Castro kan fortfarande inte stödja på sitt vänster ben, snutten<3. Hovis kom idag och försökte gräva efter hovböld, jag kunde dock inte stanna kvar i stallet medans han var där eftersom blod och var är inte riktigt min grej, paniken kommer!

Men iaf så höll han på att dö när de skulle ta av skon och ömmade riktigt rejält i ytterballen. Men de kunde inte hitta något utan det kom bara blod, så han skall komma tillbaka imorgon och försöka lite till. Antagligen är den inte mogen nog eller något.

Men det blir ännu en dag med massa smärta imorgon.

Usch det är hemskt, han VillVillVillVill ut i hagen, men det går inte så bra när man inte kan ta ett enda steg framåt utan att nästan ramla omkull.

Min BÄSTA! <3



Snart är vi nog tillbaka ÄLSKLING! <3

Stina lever livet ute på landet och får sina dagliga 30min pass. Tränar mest på att få henne så låg i formen som möjligt och verkligen få henne att böja igenom halsen och inte trycka in bogen i volterna. Men hon sköter sig fint och försöker göra sitt allra bästa fast hon blir ganska arg på mig emellanåt. Hehe



Curt blir riden av Molly och så får han såklart massor med kärlek av sin matte! Dock så tror jag han saknar sällskap i hagen. Står alldeles själv och gnäggar hela tiden. Så fort man kommer så lyser han upp och vill att man skall ge honom massa kärlek hela tiden. Och han är egentligen inte den häst som är speciellt social i vanliga fall. Han vill ha sin Stina helt enkelt!



Dom är ju trots allt ganska söta tillsammans. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0