Gårdagen

Igår var en bra dag!

Först red jag Castro på banan. Och han var verkligen supermjuk och asfin. Hade typ ingenting i handen och han var väldigt låg även i galoppen. Duktig häst! :D

Gjorde ganska mycket galoppjobb samt mycket mjukgörande i trav på slutet.



Sen tog jag och Alva en skrittur på Stella och Stina i skogen. Stina var faktiskt väldigt mjuk (det lilla jag kände på henne). sen höll hon på att kasta av mig när hon vart rädd för en liten lastbil som körde förbi, tönten själv. ;)



Sen gick vi vidare till Alvas hästar. Först red jag Max och hon Hektor. FY FAN VAD JAG ÄLSKAR DEN HÄSTENS GALOPP. Sjukt stor och man får verkligen jobba sina magmuskler. Haha. Men han kändes väldigt fin, lite små spänd imellanåt, men han slappnade av ganska bra för det mesta. Börjar hitta knapparna lite bättre på honom nu, första gången jag red han gick det ju kanske inte så där jätte bra. Hehe ;)



Sen bytte vi hästar. Allt gick fint även på Hektormannen, förutom att jag inte kunde fatta galopp. Men det är väl som vanligt när jag rider andras hästar, de förstår verkligen inte vad jag vill. Hehe

Alva tvingade mig att hoppa honom också, var lite livrädd, men vi båda klarade oss oskadda. Hoppade kanske 80cm oxer. Vilket var läskigt högt. ;) Fina ponny!

Ett stort tack till Alva som låter mig rida hennes fina små ponnysar. Alltid lika kul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0