Funktionär.

En liten fundering. I vår klubb skall man vara funktionär på 2-3 tävlingar om året om man är ute och tävlar själv. 1-2 om man inte tävlar.

Hur kommer det sig då att man är funktionär på nästan det dubbla varje år? Visst om man kunde få lite förmåner för att jobba, men man får ju inte ett skit, och lets face it, det är inte speciellt kul att stå och frysa medans man plockar upp en bom var 15e minut (dock är det helt okej att köra 4-hjulingen). Men deet tar även upp en hel dag, och hur kul är det att rida alla hästar på kvällen på en helg? Inte så värst.

Sen så blir mamma uppsatt på hopptävlingar hela tiden fast hon har sagt ett antal gånger att hon jobbar på dressyrtävlingar, och det ca två gånger om året, och det är ju max vad hon skall jobba, för hon tävlar ju inte!

Och sen även fadern min får jobba fast han inte ens är medlem. Visst det är tidtagar utrustningen, men det tar ju ändå upp en utav hans lediga dagar, och han har ju inte speciellt många. (han har väl egentligen inte så mycket emot det, men eftersom han inte är medlem så skulle väl ändå han kunna få något för att jobba en hel dag?)

Det som gör mig mest irriterad är att det är endel som inte behöver jobba över huvud taget, de tävlar för den här klubben, även på fastlandet, men hur många gånger ser man dom arbeta, ALDRIG. Utan det är alltid samma grupp som får ställa upp och jobba. Lite konstigt, eller är det bara jag som tycker det?


Kommentarer
Postat av: Sara

Denna tävling blir din tredje gång som funktionär så du kanske behöver träna upp matten lite innan du uttalar dig..

Din mor fick frågan och sa att det var okej. Det går annars bra att tacka nej.

Skulle gärna vilja veta vilka som du anser aldrig behöver ställa upp!

2011-11-08 @ 08:12:55
Postat av: misan

Hejsan!

Ronja menar nog att det skulle vara lättare att ställa upp om man fick något för det och inte som i dagsläget. Sen har hon faktiskt ställt upp flera gånger än vad hon är uppsatt på då jag har jobbat och det inte dykt upp folk och jag då har bett henne men de gångerna har nog inte blivit regestrerade.

Sen har jag sagt till ett antal gånger att jag hjälper till på dressyren och då tycker att jag uppfyller min kvot men har ett antal gånger blivit att ni har frågat mig separat och då tycker jag inte att jag kan säga nej sen behöver vi inte nämna några namn på denna blogg men det finns några som ALDRIG ställer upp.

Glada hälsningar Misan!

2011-11-08 @ 16:59:35
Postat av: Sara

Tycker bara det är synd att hon inte kan komma till oss direkt om hon är missnöjd med vårt jobb. Vi träffas liksom varje dag..

Nej, men det hade vart kul och veta om det är ngn som vi glömt sätta upp som aldrig har varit med. Många säger så men sen kan de aldrig nämna några namn tyvärr.

2011-11-08 @ 18:59:09
Postat av: Emelie

Jag håller med dig. Och så är det i sork också så jag tror tyvärr det är så i alla klubbar mer eller mindre. :/

2011-11-09 @ 12:39:54
URL: http://emeliiew.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är säkert så i de flesta klubbar. Man måste ställa upp fast man inte vill för att det ska bli något helt enkelt.

2011-11-09 @ 13:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0