Torsdag 12/5 2a inlägget...

Är så himla dålig på att komma på rubriker så ni får stå ut med dom här tråkiga. ;)

Kom precis hem från stallet. Har bara ridit Curt idag. Eftersom han har gått hårt i 3dagar så tänkte vi att vi bara kunde ta en liten skrittur idag, mamma på Stella var med också.

Men a den där skritturen gick ju väldigt bra. Jag försökte att jobba honom lite i skritten, så att han rörde lite mer på sig iaf, men jaja det gick ju som det gick. Så fort jag tog i honom så hoppade han 3m upp i luften så jag tappade balansen.

Curts lilla knep är att krulla ihop halsen, sen skjuta upp i luften som en raket, och sen när han är uppe i luften drar han tyglarna ur händerna på en, och om man hamnar i framåt läge så stannar han upp och fixar till något baksug så man verkligen sugs framåt, vet inte hur han lyckas med det för han går inte bakåt, aja på något sätt lyckas han iaf. Men det bästa är att han slutar när han känner att man är på väg av, men så fort man fått upp balansen igen så börjar han. haha

Så här gjorde han hela tiden. Jag började såklart asgarva eftersom han är så himla söt när han försöker protestera, och när man skrattar har man ingen kraft kvar till något annat så jag var väldigt nära att flyga av några gånger när han gjorde flera stycken på raken. Knäppa lilla ponnyn.

Men emellanåt så gick han riktigt fint faktiskt, det var bara att han tröttnade lite på mig ibland. ;) <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0