Onsdag 11/5

Har hoppat vattengrav för första gången sen tävlingen förra året med Castro. Han var väldigt duktig och hoppade den på första försöket. Mycket stolt över honom!

Tror att jag ska vara med i tävlingen på Söndag. Han har varit ganska fin på sista tiden så man kan ju iaf försöka. Om jag nu bestämmer mig för att vara med så tar jag 1,25m, och om han går bra där så får det nog bli 1,30m också. Så vi hoppas på att min lilla häst gör mig stolt nu. ;)


Foto: martinsvard.se

Sen tog jag en tur på Curt. Han fick galoppera järnvägen upp och ner utan pause. Det blir väl kanske 4km totalt eller något.
Han var mycket finare idag än igår och måndags, då han var stel och jobbade väldigt mycket emot mig, sätta under sig med bakbenen fanns inte i hans värld, men idag så!
När jag inte ridit honom på ganska länge så tar det ungefär två dagar, två hårda pass och sen har jag honom där jag vill ha han.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0