Knäppa Knäppa häst.

Har precis kommit hem från stallet. Red först Stellbert tillsammans med Fia/Donn. Hon var piggelin idag och ville inte alls lyssna på mina halvhalter. Haha Måste verkligen träna på det. ;)

Veterinären var och kollade på henne idag också och hon sa att hon såg väldigt fin ut och att vi kan jobba henne lite mer nu. SKÖNT!



Sen tog jag en tur på Castro själv. Järnvägen upp och ner. Ända vägen upp idag. Han var riktigt stel och ville inte alls komma ner i en låg form. Tog bettet, men drog inte iväg något, men det fanns ingen rörlighet där framme.

Sen när han tyckte att jag pressade honom för mycket i skritt så kastade han sig rakt ner i ett dike, så att han höll på att ramla omkull. Den hästen ibland alltså... Men inga skador på hästen förutom en liten rispa på ena frambenet. Efter det så skötte han sig jätte bra och galopperade hur fint som helst.


Glad Castro!

Curt och Stina blev vaccinerade idag, och eftersom Amanda inte hade kommit vid halv 8, så fick jag ta en tur på Curt i skritt. MYSIGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0