Hästpratare..

Palle i stallet hade en hästpratare till sina hästar idag. Sen kollade/pratade, hur säger man egentligen? ;) med Castro.

Vad jag vet så är det inte någon som sagt någonting om honom till henne. Vi hade inte sagt något innan iaf.

Men det hon sa var att han var rädd för vattengravar+ liknande pga av att han gått omkull när han hoppat en och skadat sig väldigt mycket. Men han är inte rädd för själva vattnet för att bada i vatten tycker han om - Vilket är SANT

Sen sa hon att han var en enmans häst och tyckte inte om när många olika red honom. Han ville liksom ha en person som han kunde förlita sig på. - Vilket låter ganska troligt med tanke på hur han är.

Han är en periodshäst, ena stunden är han helt underbar att rida och andra är han hemsk - Vilket är väldigt SANT.

Han har fått problem med balansen på senaste tiden, vilket även det gör honom osäker och då flippar ut - Vilket också det låter troligt eftersom förra vintern kunde han helt plötsligt inte åka trångt i transporten utan att nästan ramla omkull. Alltså SANT.

Han har en stor sorg i sig, vilken han har haft väldigt länge men inte kommit över, och han är väldigt osäker på sig själv, vill ha en trygghet hos någon - Vilket man verkligen märker när man håller på med honom, han vill alltid ha en vid sig, och helst vara uppe i famnen när man går. Han blir även mycket säkrare när man är bredvid honom. När man går först genom vattengraven så följer han med hur snällt som helst, men om han ska gå först eller om jag sitter på så blir han väldigt osäker - ett exempel.

När han inte förstår något eller inte klarar av det så blir han väldigt frustrerad och blir då väldigt stark och vill bara springa iväg - Vilket är SANT.

Han har problem med korset och det är den största anledningen till att han beter sig som han gör - Alla massörer och kiropraktorer säger alltid att han sitter fast där, så något måste det ligga i det.

Hon sa att han har en stor talang och kan verkligen hoppa hus utan problem - Vilket verkligen är SANT.

Hon sa även att han ville ha mycket bus och lek och att jag skulle träna typ NH, eller vad det nu heter, med honom. Försöka att komma så nära inpå honom och verkligen få honom att lita på mig. Så nu blir det hårdträning med lilla hästen.

Jag var inte där hela tiden så jag har bara fått berättat av mor min, men jag tror det mesta är ungefär som hon sa iaf. :)

När hon höll på med Palles hästar så sa hon att Castro hade kallat på hennes uppmärksamhet och ville att hon skulle prata med honom. Det är min häst det, skall ha all uppmärksamhet hela tiden. x) haha

Man vet ju inte riktigt vad man ska tro om det här. Men allt hon sa verkade väldigt rimligt, och man kan inte gissa sig till alla de här sakerna. Eller?



Hon blev förälskad i Curt också, men vem är inte?? ;) Hon sa att han var en trygg, glad och positiv individ, tror jag att det var. Låter ju bra. :D <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0