Ponnyn från helvetet...

När jag kom till hagen i morse och skulle titta till Stina om hon överlevt natten, så möttes jag av en häst som knappt kunde gå. Hon drog upp ryggen jätte mycket, gick på sniskan och tog shettis steg med bakbenen. Jag blev så fruktansvärt rädd att något allvarligt hade hänt. Men så fort jag fick av täckena så gick hon som normalt igen. Så som tur var så var det bara täcket som skaver, för såfort hon får på sig det så kan hon inte gå.

Tog den första turen på min lilla ponny idag också. Skrittade en liten tur i skogen. Så underbart att sitta på hennes rygg igen!



Satan har flygit i Curt. Han går inte att fånga i hagen längre. En riktigt liten dum ponny! Om man går in i hagen utan grimma så är det inga probelm, men så fort han ser att jag har en grimma i handen så springer han iväg. Tillslut fick pappa gå och hämta honom, för jag kunde verkligen inte. Dumma ponny.

När jag väl fick tag på honom så longerade jag honom i hagen. Ibörjan stod Stina tillsammans med mig i mitten och gick runt, runt, runt, och gnäggade lite då och då. Den ponnyn är verkligen något speciellt! <3


Knäppa lilla ponny!

Castro blev också longerad idag. Stella fick vila även idag. Bra för benet att få vila lite ibland också. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0