Godmorgon gott folk.

Precis uppstigen från sängen. Castro och Stella stod ute i natt för första gången, så idag behöver man inte åka och släppa ut dom tidigt, skönt.

Eftersom mamma skulle bort igår och Amanda inte verkade orka åka till stallet så fick jag rida alla 3 igår. Åkte ut vid 5 och kom hem halv 11.

Red först Castro ute i skogen, tränade lite galoppjobb vilket tydligen var väldigt jobbigt. Men han skötte sig någorlunda bra och blev riktigt riktigt fin på slutet. :)



Sen tog jag Stella på samma tur som Castro. I början var hon VÄLDIGT bråkig och så fort jag tog i tyglarna så drog hon upp huvudet. Tror hon var lite sur för att hon var tvungen att gå iväg själv. ;)

Sen när jag travade så eldade hon bara på och lyssnade inte alls på mig. Så jag fick säga till henne lite på skarpen igår för att hon skulle börja lyssna. Vilket gjorde henne ännu surare. Men när hon tillslut gav sig så blev hon så fruktansvärt fin.

Jätte lätt i handen, när jag gjorde en halvhalt så saktade hon ner med en gång utan att dra upp huvudet. Så satans fin blev hon. <3




Sist ut var Curt. Tog bara en liten barbacka tur på honom. När jag skulle rida från hagen så går man rakt mot en hage där det gått kossor för kanske 2 år sen, men Curt kommer ihåg. Och kor är Curts största rädsla.
Så först tänkte han inte ens gå framåt. Och sen när han väl gick framåt så flög det upp en duva precis framför honom så han vände 180 grader om. Jag satt där med långa tyglar i en hand och var allt annat än beredd på någon sån manöver. ;)
Men det konstiga är att när jag inte är beredd på något så hamnar jag inte ur balans något, men sen om jag är beredd så flyger jag av. x) haha

Resten av resan var han rädd för allt. Så söt! Och det värsta var att vi tillslut träffade på dessa monster, de sk kossorna. Curt höll på att DÖ!

Snäll som jag är så tvingar jag honom att stå och kolla på dom också, man tycker ju att han borde lära sig någon gång att de inte är farliga. han har trots allt gått i hagen bredvid kor i 2 sommrar förut. Men icke, dom är fortfarande lika läskiga!

Han stod och fnyste, stegrade sig och vände om för att få gå hem och var allmänt töntig. ;) Kunde inte göra så mycket annat än skratta åt honom.

han galopperade väldigt fort hem sen iaf. ;) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0