Nu vart alla klara

har precis kommit hem från stallet en sista gång. Innan stallet var det som sagt "möte" på silikaten om tävlingarna, där fick man även leka med Saris+gratis mat och dammsugare, kan det bli bättre? haha

Idag har jag iaf galoppjobbat Castro, och satan vad fin han var! Har kommit på hur jag skall rida honom för att han inte skall bli stark. Anledningen till att han blir så satans stark är för att jag är så satans tung i rumpan, när jag tar tag i honom så skjuter jag samtidigt ner stjärten ännu mer och då puschar jag på honom framåt med sätet fast jag säger bakåt med handen, så det blir dubbla budskap för lilla hästen.

Så fort jag anstränger mig med att vara lätt i gumpen så blir han hur lätt som helst framme också, så nu är det att hårdträna på sitsen för min del. ;)



Stella fick bara en skrittur idag, hon var lite stel och jobbig dock. Men alla har vi våra dagar. ;)

De små ponnysarna fick en liten barbacka tur på åkern. Curt blev sur på mig eftersom jag begärde massa saker av honom, men efter ett tag blev han riktigt fin, red dock inte så länge på dom. :)


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Fy ett sånt språk du har !!!!

2011-07-20 @ 14:12:15
URL: http://ronjahakansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0