Vad är det med mig och trappor??

Asså det måste vara något stort fel. Under en dag i stallet så har jag lyckats med tre saker.

Första: skulle vara duktig och hälla i musli i min tunna, men då när jag lyfter påsen så går den sönder i botten så att allt innehåll öser ner på golvet. Så det var bara att sopa upp allting. Suck.

Andra: var när jag skulle ner med alla saker från sadelkammaren. I vårat stall är sadelkammaren på övervåningen och man måste då gå upp för en trappa utomhus för att komma dit. En ganska så hög och brant trappa, och ganska så hal så här vintertid. men iaf, upp gick det väldigt bra, men sen när jag skulle ner och hade sadel, träns och allting i famnen så halkar jag i mitten av trappan och eftersom jag hade massa saker i famnen så kunde jag inte hugga tag i räcket, så istället stupar jag framåt, men på något konstigt sätt så lyckas jag att springa ner två trappsteg, men sen är det kört, jag stupar nu rakt ner i marken. Men på något jävla konstigt sätt så slår jag mig inte. Men där ligger jag i snön med sadel och allting under mig och undrar vad som precis hände mig. Kan ju säga att man var lite skakis efter. ;)

Tredje: var efter träningen på Curt, då skulle jag sätta på täcket på Castro. men för att det skulle gå lite fortare så skulle jag ge det till mamma så kunde hon sätta på det medans jag gick upp med allt till sadelkammaren, mamma tar tag i det men sen ångrar hon sig och släpper det, fråga mig inte hur det gick till men på något sätt så halkar min ena fot fram och jag ramlar omkull. HUR LYCKAS JAG?

Allt är mina tretorns fel, de är så himla hala så man kan inte göra någonting utan att halka omkull. Mycket bättre med gummistövlar. x)



Som tur var så var hästarna väldigt duktiga idag iaf. Red först Castro i ridhuset. Han var lite stark i början men det blev bättre sen. Ställde fram ett räcke i mitten av lilla ridhuset. Hoppade det fram och tillbaka ett tag och försökte träna på att få han bra i svängarna och i landningarna, alltså inte trycka ut/in någon bog, och inte dra ner huvudet och springa iväg i svängarna efter hindret, tillslut blev han riktigt fin. Duktigt monster idag! <3



Sen hoppade jag Curt för Ninna. Lilla superponnyn var så grymt fin idag. Hoppade inte alls högt, låg kanske på 90cm eller något. men gud vad underbar han är, alltid lika rolig att rida! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0