Hästarna

Alla hästar utan Curt fick vila igår, han fick gå hopplektion för Ninna.
Han var verkligen hur stel som helst, hur galen som helst, så jag hade väl kanske inte hundra koll. Men fast han var så pass taggad som han var så kändes han inte riktigt som vanligt. På slutet när vi skulle hoppa bana så stannade han till och med på ett räcke på 1,10m. Inte alls hans stil.... men men han ska väl också få ha en dålig dag någongång.

Kom på förut när jag läste igenom det förra inlägget om Curt. "Men a lite förstår jag honom faktisk", låter som ett klagomål på Amanda, men det var det verkligen inte, jag menade att jag förstår honom eftersom han nästan enbart bara har hoppat med mig, köpte han som 4åring och efter det så är det snudd på bara jag som hoppat honom. Ville bara säga det så att ingen missförstod. :)





Idag har jag först varit på Riskettan, hu vad kul det var... 3,5h...

Sen drog jag direkt till stallet, åkte först och åt lunch med Fia och Truls, tusen tack igen. :)
Sen red jag först castro i ridhuset, eftersom han vilade igår så tog jag gramanen, men efter kanske 15min släppte jag den helt och red bara med tygeln, bytte bett till ett tredelat istället för tvådelat, och han var riktigt fin idag, inga dumheter och var verkligen jätte mjuk på slutet. :D<3




Sen red jag Prins Charles även henne i ridhuset. hon var så fin så fin, tryckte in bogen lite då och då men annars var det inget att klaga på, jätte mjuk och gjorde det jag bad om, tränade lite på länga i traven, blev ganska bra på slutet. :) Hon förstår inte riktigt mina hjälper, men vilken häst gör det, det är typ bara mina som gör det, jämt när jag rider andras hästar så fattar dom inte min galoppskänkel, så det brukar ta några försök innan mankommer upp i galopp. Haha vet inte vad jag gör för fel. x)



Sist och minst var det Stina som fick bli lite plågad. Även hon i ridhuset, först var hon lite halvhård, sen blev hon jätte mjuk, men väldigt sur, sen blev hon hård igen, men hon var fin för att ha vilat igår, men hon har varit finare. ;) Tränade lite på enkla byten, sluta i galopp, och lite annat smått och gott. :)



Mamma tog en tur på Stella i skogen medans jag red Stina. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0