Tjock..

Kom hem från stallet för ett tag sen. Har idag ridit Castro i skogen och Stella i ridhuset.

Castro var såklart pigg som vanligt, men skötte sig ganska bra, inge bock idag iaf.

Sen Stella fick en liten tur i ridhuset, mest skritt och försökte få igenom henne klokt. Hon har ju inte gått så mycket på sista tiden, bara skritt pga av hennes ben. Men idag travade jag och galopperade lite också, dock bara på rakt spår, eftersom jag var i lilla ridhuset så blev det inte så långa trav/galopp sträckor. Men då fick hon ju samtidigt träna på avbrott.
(Mor min frågade en veterinär när Curt var halt om det var stor skillnad på trav och galopp, alltså när man sätter igång en häst och hon sa att det inte var det utan att hästarna oftast blir piggare i galoppen och börjar studsa och därav mer skada..) Tänkte om ni undrade varför jag galopperade henna lite idag också. Stella är precis likadan i trav som galopp, inte mer på och studsar inte förens man försöker byta galopp. ;) haha
Men hon var faktiskt riktigt fin idag, inte alls så stel som jag trodde att hon skulle vara efter all denna vila.


Längtar efter jag får tävla igen, lär väl ta ett tag innan jag får göra det på denna häst dock, han har en sån himla överskottsenergi nu när det är kallt och han inte rör något på sig förutom när man rider, och då är han ganska hemsk faktiskt. Bockar och har sig. Så innan han börjar bete sig så får han inte tävla något, det är hans straff. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0