Sämsta internet...

Har inte kunnat komma ut på internet på flera dagar. Därav ingen uppdatering, nu har vi ett internet men det går minsann inte fort inte.. Suck.

Får väl skriva vad jag gjort ändå från Måndag, tror det var sist vi hade internet. ;)

Stella

Måndag: Skrittade en liten tur i skogen.

Tisdag: Mamma red henne i ridhuset, väldigt lugnt.

Onsdag: Jag red henne i ridhuset, STEL var vad hon var. Red lite hårdare för att testa benet lite, red inte hårt men liiite hårdare än vad hon gått på sista tiden, kylde inte heller benet efter som jag alltid gör efter, sen fick hon även stå inne resten av dagen. Och senare på kvällen var det ingen skillnad alls på benet. Så det var ju bra. :D

Torsdag: Modern min red henne i ridhuset, lugnt. Hon hade tydligen varit stel idag också.

Fredag: Red henne i ridhuset idag igen. Hon var lika stel idag och ville inte alls komma ner i formen. Lite synd att hon fått vila så mycket som hon gjort nu eftersom hon var så himla fin innan, kunde rida henne på vanligt bett utan graman och hon var jätte lätt i handen och jobbade i bra form, men nu är det tillbaka till ruta ett igen. Men det kommer nog snart igen med lite mer mjukgörning. Efter galoppen så kändes det som att hon haltade lite (hade inte alls galopperat mycket), men varken mamma eller pappa kunde se någonting så antagligen inbillade jag mig bara det. Jag är VÄLDIGT duktig på att inbilla mig saker, vet inte hur många gånger jag trott att Curt har varit halt fast han inte varit det. Men ska ändå fortsätta att ta det lugnt och bara försöka mjuka upp henne lite. :)

Lördag: Vilade



Castro

Måndag: Vilade

Tisdag: Rodeo i lilla ridhuset. Först var han ganska fin, visst var han spänd men det gick ändå att rida honom. Men sen när det kom en liten grå ponny in i ridhuset så fick han fnatt, sparkade vart tredje galoppsprång, gjorde detta ca 30 varv runt volten. KNÄPPHÄST. Och inte sparkar han rakt upp heller, utan han sparkar åt sidan, trar ner huvudet samtidigt som han vrider hela kroppen, ibland tvärnet hen precis efter han sparkat, och ställer sig då på bakbenen istället, otroligt mysig häst man har.... Eftersom jag fortsatte att mana på honom och lät honom göra som han ville tills han inte orkade längre, så gav han upp tillslut och blev fin igen, var dock väldigt svettig efteråt, men han får faktiskt skylla sig själv! ;)

Onsdag: Ställde upp två bomar på sockerbitar med 16m mellan. Skuttade runt lite fram och tillbaka och han skötte sig hur bra som helst. Drog inte alls iväg, visst blev lite stark i det svåra varvet, men när jag tog tag lite så lydde han med en gång. Använde inte alls handen, förutom de få gånger han blev lite stark, utan han lyssnade verkligen hur bra som helst på mina vikthjälper bara. Ibland är han minsann helt underbar att rida! <3

Torsdag: Red lite dressyr i ridhuset. Han var fin och mjuk. Det var hästar precis överallt i ridhuset, och två hinder var fram me, så det var lite halvt kallabalik, men med tanke på detta så skötte han sig jätte bra.

Fredag: Dressyrade i ridhuset, blev tillslut väldigt låg och fin i forman och lyssnade jätte bra på mig. Stolt över min lilla häst!

Lördag: Denna dag lite mindre stolt över min häst.... Red först i skogen, ja han var ju då lite pigg om vi säger så. Fack knappt stopp på honom i trav ens, spänner upp sig och helt plötsligt så flög han upp i luften. Knas hästen! Gick sen till ridhuset eftersom man knappt kunde trava i skogen pga av den hårda dåliga snön. Gick ganska bra, var lite spänd och sparkade en gång. Men inget större.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0