Sämsta internet... Del2...

Hann bara skriva om två hästar sist, har ju trots allt två till. ;)

Stella Nova

Måndag: Vilade

Tisdag: Mamma red henne i ridhuset.

Onsdag: Jag red dressyrlektion för Erling. Jag drog på en graman på henne denna dag, för ovanlighetens skull, för jag vet att hon inte är lika mjuk och kul att rida nu som hon var förut under tävlingarna och för att Erling alltid brukar ha två olika övningar under en timmes tid, efter 2 gånger vet hon vad hon ska göra och gör det då innan man sagt till henne den tredje gången, efter 5 gånger börjar hon tröttna, efter 10 gånger är hon sjukt sur för att man inte gör något annat. x) haha ja det är min ponny det.. Men hon var ganska fin, men det var nog ganska tur att jag tog gramanen trots allt, utan den hade det nog inte varit lika roligt.

Torsdag: Red henne i ridhuset. Gick faktiskt hyfsat. Ingen graman denna dag. Lite stel i vänster och ganska väldigt pigg. men innan jul var hon lite halv lat när man red henne så det är ju bättre att hon fått lite gas i rumpan igen. :) Tränade ganska mycket på ökningar i trav/galopp. Fick till några riktigt bra i trav. och ja i galoppen så gick det kanske lite väl fort, men hon längde ut galoppsprången ganska bra, krävs lite mer träning på det. tränade även sluta i galopp och trav. Och det gjorde hon bra i galopp men blev lite trött på mig i traven. Men hon var duktig. :)

Fredag: Red henne i ridhuset. Eftersom min mamma var så seg med att komme med Stella så att jag kunde byta häst så fick Stina sig ett pass på 1h 20min, ganska mycket skrittarbete också. Hon var lite stel, men hon jobbade på bra och gjorde det jag bad om, fast jag red så länge och pressade henne ganska mycket så blev hon aldrg sur, hon har ett litet humör den där så fort hon blir trött eller om man gör något som hon inte tycker om. Men inte denna dag. :)

Lördag: Mamma red henne först i skogen sen en tur i ridhuset.



Cortino

Måndag: Amanda hoppade honom för Ninna. Gris som han är så stannade han på 50cm. Det måste vara perfekt för min ponny för att han ska vilja hoppa. Vet inte hur många som har ramlat av honom när de ska hoppa, jag tror fan att alla som hoppat honom har också ramlat av.. haha så nej han är inte så snäll nej. Men a lite förstår jag honom faktisk...

Tisdag: Amanda var sjuk så jag fick rida min älskade ponny, och inte hoppning denna gång utan "dressyr" istället. Gud vilken underbar ponny han är, man kan göra precis allt på honom och han gör verkligen allt hur lätt som helst också. Efter ett tag fick det bli lite bus istället. Tror det var ett ganska bra tag sen han fick jobba så här pass mycket, blev lite skummig av svett. <3

Onsdag: Fick rida honom idag igen.<3 När man bara har hoppat honom max en gång i veckan så har man liksom glömt bort hur underbar han är att rida.. men nu när jag fått rida honom i två dagar i rad så saknar jag verkligen att rida honom dagligen som förut. Det är ju typ den ponnyn som gör så att man fortsätter när det går som dåligast med de andra hästarna, man blir ALLTID glad av att rida honom.
Självklart var han helt underbar denna dag också, tränade på byten i serie, vilket han verkar ha glömt. Eller så kanske det var så att det var mycket roligare att hoppa upp i luften istället för att byta galopp. Tränade på att byta på långsidan, då kunde han byta hur lätt som helst till förvänd galopp men han tänkte minsann inte byta tillbaka till den vanliga, vilket borde vara såååå mycket enklare. Knäpp ponnyn. haha <3

Torsdag: Mor min sa att jag kunde rida honom idag igen, eftersom Amanda alltid säger väldigt sent att hon inte kan komma till stallet och dagen innan hade hon varit ganska sjuk eller vad det nu var... Jag=superlycklig. Bestämde med Fia att vi skulle hoppa tillsammans, men så fort jag tagit ner alla saker och tagit in ponnyn så kommer Amanda. All min lycka försvann med en gång. Patetiskt jag vet, men sen vet ni ju inte heller hur pass kul min ponny är att hoppa/rida. ;) haha Nej men jag ska iaf få hoppa honom på Måndag, alltid något. :D <3


Knäpponnyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0