Hon kanske inte är så dålig ändå...

Har alltid tyckt att Stina inte har varit någon speciell häst, bara en i mängden som min mamma tvingat på mig. Låter hemskt med det är faktiskt ganska sant. Självklart älskar jag denna varelse, men jag har aldrig sett henne som en stjärna. Curt till exempel har alltid varit min stjärna även om han egentligen inte är en sån jätte speciell häst, visst han kan hoppa bra, men han kommer aldrig gå de högsta klasserna. Men om man tänker efter vad Stina har gjort för en under alla år man haft henne så är det ganska mycket. Hon är nog den av alla min djur som vunnit mest, när hon gick som allra bäst så var hon oslagbar i omhoppningarna. Var ganska många gånger man kom hem med två glå/gula från en tävling, visst var det inga höga klasser men ändå hon gjorde det!
Och om man bara tänker på vad hon gjort med dressyren under lite mer än 2,5 månader. I somras gick hon inte i stadig form och kunde inga rörelser eller något. Sen ställde jag upp i DM, vet inte riktigt varför jag anmälde mig egentligen eftersom jag inte tränat ett piss dressyr på hästen. Och mot alla odds, mot alla andra som tränar dressyr för instruktör varje vecka och endast håller på med dressyr så går hon in och vinner. Och sen allt hon gjort efter det inom dressyren, utan träning, har inte ridit ett enda pass för dressyrtränare på henne under den här tiden, sist jag red för någon var kanske 3år sedan eller något. Men ändå har hon lyckats med det hon gjort nu. Så hon kan ju inte vara så himla dålig när man tänker efter. Får nog börja tänka om när det gäller denna ponny....


Under ca 2,5 månader, 7 tävlingar så har hon lyckats med detta, är väl inte så himla illa pinkat ändå??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0