Hästarna..

Hoppade lektion för Erling imorse på Curt. Han var självklart halv galen och jag höll till och med på att ramla lite halvt av vid några tillfällen, eller hamnade iaf i obalans. ;) Han kändes lite bättre idag än i måndags men ändå inte riktigt hundra. han hoppade allt och gjorde det jag bad om, men han tvekade vid ett tillfälle på ett plank på 1,10m. Visst hoppade han men skruvade sig som han gör när han inte är hundra säker på sig själv. Men det går nog över snart. :) Annars hoppade han fint. <3



Tog en skrittur på Stella tillsammans med Maya, tog bara en sväng till rakbanan och sen hem. Självklart var Stella rädd för typ allting. haha



Red sen Castro i ridhuset. Det var två hinder framme i lilla så jag tog mig dit, hade inte så stor lust att jobba honom så noga idag så då är det alltid bra med lite hinder. Ett var två bomar på sockerbitar och sen en bom nedanför, kanske 40cm eller något, tror ni inte att knäpphästen stannar första gången jag red emot det. x) Det är tredje gången min häst stannar på ett löjligt lågt hinder med mig, förut har han stannat två gånger på kryss. Små hinder är så himla överskattat, sätt upp ett hinder på 1,60m och han tvekar inte ett dugg. ;) haha knäpp är vad han är!

Hoppade runt lite på det andra räcket, var som högst 1,10m. Han hoppade riktigt bra idag trots att det var ganska lågt, brukar annars inte anstränga sig när det är lågt. Hoppade jätte bra med bakbenen idag och lyssnade bra. Sen eftersom underlaget är ganska stumt inne i lilla så landade han ganska hårt, därav inga höga hinder. Men annars kändes det jätte bra. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0