Bästa hästen...

Hoppade Castro idag på "riktigt", har under en väldigt lång tid bara hoppat ett hinder i taget eller bara på volt och då lågt. Men idag blev det lite mer iaf. :) Ibörjan kändes det verkligen som att det skulle bli en helt fruktansvärd dag, han lyssnade inte ens på mig i trav och när mamma la fram vattenmattan så blev han jätte spänd och kunde inte alls slappna av, fick inte ens ner han iform. Men sen när jag började hoppa så var han faktiskt såååååå mycket bättre än vad jag någonsin trott med tanke på hur lite han hoppat på sista tiden. Visst var han på men han lyssnade ändå bra på mig. Tränade mycket på mig själv och att jag inte skulle ta så mycket i honom i munnen utan istället bara försöka få upp huvudet på honom, eftersom det är när han får ner huvudet som han blir stark och drar iväg. Men det gick riktigt bra och jag behövde inte alls ta mycket i honom. :D Så vem vet, om han fortsätter och sköta sig såhär bra så kanske han trots alt får komma iväg på tävling snart. ;)



Mamma red en liten tur på Stella i skogen idag och Lill-Fia red Stina på cavaletti lektion för Ninna. Vet inte hur det gick men det hade gått bra enligt Ninna och väldigt fort i galoppen enligt Fia, så jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det. haha


Kommentarer
Postat av: Maya

Jag kan insistera på att det gick bra. Visserligen väldigt snabbt i en övning men det var samma för mig. Systrarna är skrämmande lika.



OCH PÅ TAL OM DET ANDRA!!! vilken färg ska du ha om du vinner? vilket jag är HEEELT övertygad att du inte gör.

2011-01-16 @ 21:17:31
Postat av: Maya

JA! antingen de röda eller de rosa. Eller svarta. Fast det är så tråkigt. så NEj de röda blir det nog. Min häst klär ju i den färgen till skillnad från DINA! hehehehehe.



Jaa och med lite bomar med långt avstånd är det bäst att springa förbi dom fortast möjligen för att slippa arbeta.

2011-01-16 @ 21:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0